Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
Bamorka schreef:Wij hebben ook een merrie gehad die ontzettend lastig was, tot aan het onhandelbare toe. Die hebben we een keer laten verdoven. Meningen zijn er natuurlijk over verdeeld, maar ze heeft zo wel ervaren dat het geen ramp is. De keer erna was er letterlijk niks meer aan de hand, ze vindt het spannend maar laat het allemaal wel gebeuren.
LDRD schreef:Sedatie komt ze gewoon doorheen helaas. Je kunt het bij haar echt wel gewoon onhandelbaar noemen bij de smid.
De smid die wij hier hebben, staat goed bekend voor het omgaan met dit soort paarden, maar is er ook klaar mee. De illusie dat een andere smid dit wel even oplost heb ik niet , dus een andere smid laten komen heeft weinig zin op dit moment.
Liefst zou ik zien dat ze bij iemand in training gaat die dit wél kan oplossen (en als diegene ook nog kan bekappen zou het helemaal mooi zijn).
Maar bij wie dan en waarom juist bij die persoon? Of leest er hier iemand mee die denkt de juiste persoon hiervoor te zijn?
LDRD schreef:Dat ken ik inderdaad, maar of dat voor een paard en dit paard specifiek gaat werken?
Zou jammer zijn als het hoefprobleem is opgelost, maar het paard weer een ander trauma rijker is denk ik (bovenop de trauma's die al tot het verleden behoren).
RSDICBS schreef:Misschien wel compleet tegen normaal in, maar haar op een stenen paddock zetten zodat ze een groot deel zelf al netjes af slijt? Daarnaast wel natuurlijk op de weide tussen de andere paarden maar als het gewoon compleet onwerkbaar is en paard steeds volledig plat gespoten moet worden is toch niet fair?
WHorse schreef:Ik weet niet of dit op een kliniek kan: zwaarder sederen/verdoven en in banden hangen. Dan krijgt het paard niets mee. Met alleen sederen krijgt het paard wel van alles mee maar kan niet reageren. Is het stresslevel heel hoog, dan breken ze op adrealine door de sedatie heen. Bij verdoven niet, in banden hangen zodat de smid nog wel zijn werk kan doen. En is een pittige en kostbare aangelegenheid maar als het paard goede hoeven heeft, kun je de tijd tussen bekappen misschien flink oprekken.
LDRD schreef:Plat spuiten is geen toekomstbestendige oplossing en dat ga ik ook niet steeds doen danwel laten doen. Ik wil mij vooral richten op minder ingrijpende zaken. Op dit moment werkt zelf knippen nog steeds, maar daar moet een einde aan komen en ze moet op een normale manier door een smid gedaan kunnen worden. Daar wil ik aan werken en voor dit moment niet aan allerlei ingrijpende methodes die toch niet toekomstbestendig zijn.
Gebruikers op dit forum: _kajo_, Drico, GoogleAdsense, MarjanB, nardxash, s0173957 en 8 bezoekers