Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Teddy_Bambi schreef:De paddocks zijn niet heel groot, zo'n 5 bij 5 meter, en de enige paddocks die vrij zijn zijn degene waar ze nu in staat en degene waar ze hiervoor stond. De stal is erg ruim 3.5 bij 3 meter. Zelf is ze een pony van zo'n 1.43 op dit moment.
xYaartje schreef:Dit pak ik er ook even uit: Mijn merrie krijgt overigens dagelijks beweging. Ik gooi haar elke dag los in de longeercirkel, helaas mag dat niet in de bak, en 3 keer per week train ik met haar met de beginselen van longeren en loswerken. De andere dagen speel ik met der.
Merrie is nog maar 2. Die hoeft echt niet zoveel al te doen. Iets minder aan het werk zetten en pas weer oppakken als ze 3 of 4 is.
En ik zou zeggen: Andere stal zoeken waar ze met soortgenoten de wei op kan om te spelen en te ravotten.
Als het weide seizoen er is. Staat/mag ze dan wel in de kudde?
Amber_anne schreef:Teddy_Bambi schreef:Hier in de buurt zal je ook geen opfok vinden die paarden willen houden die ouder zijn dan 3. Dan zou ik haar dan weer moeten verplaatsen
Dan kijk je toch naar een opfok wat verder weg. Het voorde van een opfok is dat je er weinig heen hoeft omdat ze prima staan
Teddy_Bambi schreef:Hier in de buurt zal je ook geen opfok vinden die paarden willen houden die ouder zijn dan 3. Dan zou ik haar dan weer moeten verplaatsen
Rex_Rolfo schreef:Even een vraagje tussendoor, is het een paard van 2020 of eentje van 2019 die binnenkort 3 wordt?
Sas_Mon schreef:Ik zou verder weg gaan kijken. Een 2 jarige hoort in een kudde en niet in een buitenstal en binnenstal. Helaas ontwikkel je met dit soort stalopties alleen maar onrust en stalondeugden. Hoe groot is de wei als ze daar over 2 weken op kan? Als dat respectabel is zou ik haar verplaatsen als je iets fatsoenlijks gevonden hebt. Maar in ieder geval vòòr het eind van het weideseizoen. Als dat ook dit soort ministukjes zijn zou ik zsm voor een opfok of pensionstal verder weg gaan. Of een oproepje op fb/marktplaats oid voor een plek bij een particulier.
Cioccolato schreef:Je kan een bedrijf inschakelen die jou merrie naar de opfok brengt. Verder hoef je er weinig heen want zij hoeft ook weinig. Helemaal in de zomermaanden.
Zoek er 1 die ook in de winter maanden de groepen buiten zet.
Of een pensionstal waar de paddocks voor de winter wst groter zijn en ze minimaal 1 speelmaatje heeft waar ze ook mee kan spelen in die paddock dus. En dan de zomer de wei weer op.