CapeS schreef:Ik weet niet of het van toepassing is. Maar mijn paard werd heel erg happerig naar mijn handen ivm dat hij snoepjes wou. Ik heb hem toen aangeleerd om zijn hoofd weg te buigen als ik ah! Zeg. Met wortels getraind. Nu als hij gaat happen roep ik ah! En dan buigt hij zijn hoofd meteen weg, als beloning krab ik hem dan op z'n favoriete plekjes.
Hilary schreef:Heeft je pony een echt speelmaatje? Eentje waar hij echt mee kan klieren, rennen, speels bijten etc?
snorkel1986 schreef:nouja ik geef hem een maand een tik maar word niks minder maar kan erbij zeggen van euh dat is een goede optieTja bijten is gewoon not done
Krijgt hij gewoon een klap waar ik bij kan .. niet meer niet minder
En gewoon doorgaan waar ik mee bezig was ze hebben het vaak heel snel door je bent echt geen weken je paard aan het slaan.. op de neus doe ik vaak niet voor ik daar ben is paard al vergeten waarom ik hem een tik geef
Dus echt pats boem en door kan prima samen met een strenge euh! En ze hebben het zo door
Jackylove schreef:snorkel1986 schreef:nouja ik geef hem een maand een tik maar word niks minder maar kan erbij zeggen van euh dat is een goede optieTja bijten is gewoon not done
Krijgt hij gewoon een klap waar ik bij kan .. niet meer niet minder
En gewoon doorgaan waar ik mee bezig was ze hebben het vaak heel snel door je bent echt geen weken je paard aan het slaan.. op de neus doe ik vaak niet voor ik daar ben is paard al vergeten waarom ik hem een tik geef
Dus echt pats boem en door kan prima samen met een strenge euh! En ze hebben het zo door
Hilary schreef:Dan vermoed ik dat je pony dat mist, een speelkameraadje. Omdat hij z’n ei niet kwijt kan en blijkbaar door de andere pony ook niet echt opgevoed wordt (aangezien je aangeeft dat de tweejarige dominant is over de oudere) probeert je pony het nu bij jou.
Hoewel ik het er mee eens ben dat bijten niet mag, vind ik dat je het de pony nou niet echt kwalijk kan nemen en zou ik toch op zoek gaan naar een plek waar je pony wel in een groepje komt met ruinen of hengsten van zijn eigen leeftijd, maar ook met een ouder dier dat kan opvoeden.
Anastasia24 schreef:Is het als je op bepaalde punten komt? het kan natuurlijk zo zijn dat het dier pijn heeft. En een leeftijdsgenoot is wel nodig voor een 2 jarige, dus misschien kun je het wel zo oplossen.
Ik ben absoluut tegen slaan, schoppen, etc. Maar bij bijten of dreigen krijgen ze hier wel een tik terug. Mijn shetlander vond het leuk om te bijten, in je nek te springen, ja, dan kon hij zeker een knal verwachten. Ik wil niet zeggen dat sommige paarden koppig zijn, maar het kan zeker wel een tijd duren tot ze het accepteren, vooral als hij altijd zijn zin krijgt bij het andere paard. Dus zolang het niet uit ongemak komt, geef ik je lesgeefster wel gelijk, tot bloedestoe bijten is geen lieflijk happen met de lippen dus daar mag je weli even streng voor zijn ts.
Sizzle schreef:Dat is gewoon heel klassiek jonge ruinen gedrag die niet goed hun ei kwijt kunnen.
Probeer eens of hij interesse heeft in een skippy bal of leren voetballen.
Bijten naar jou moet je echt niet tolereren. Eenhalf zacht tikje heeft geen nut. Het moet echt een heldere correctie zijn waarvan helder is dat het niet de bedoeling is. De truc is om dat razend snel te doen en zonder emotie. Dus pats boem klaar en verder waar je mee bezig was. Geen gezwaai of geschreeuw.
Jackylove schreef:Sizzle schreef:Dat is gewoon heel klassiek jonge ruinen gedrag die niet goed hun ei kwijt kunnen.
Probeer eens of hij interesse heeft in een skippy bal of leren voetballen.
Bijten naar jou moet je echt niet tolereren. Eenhalf zacht tikje heeft geen nut. Het moet echt een heldere correctie zijn waarvan helder is dat het niet de bedoeling is. De truc is om dat razend snel te doen en zonder emotie. Dus pats boem klaar en verder waar je mee bezig was. Geen gezwaai of geschreeuw.
Hij heeft een yoga ball en binnen paar dagen krijgt hij een grote paddock met dingen voor verijking. Autobanden om op te staan heuveltje , liksteenbar en ben nog verder op onderzoek qua ideetjes.
Misschien sla ik idd wel te zacht
marleen_usar schreef:Ik ben het gaan negeren, ik lette erg op en op bijt momenten zorgde ik er voor dat hij er niet bij kon maar ik liet dat niet merken. De enige die daar na nog werd gebeten was mijn dochter omdat ze het niet negeerde.
Amado7 schreef:Ik ben dan misschien van de oude garde. Maar zweepje mee en zodra hij het flikt om te bijten een tik op zijn borst en terug zetten. Is hij helemaal betoeterd. Ik ben echt niet zo van het slaan maar bijten of steigeren is echt not done bij mij. En even goed je stem verheffen.