Helaas is er echter niet alleen sprake van een gebrek aan opvoeding, maar ook een wat verkeerde opvoeding. Ik merk dat mijn houding zeker al zijn vruchten afwerpt. Ik ben rustig en consequent en hier reageert ze goed op. Bepaald gedrag wil ik niet zien en ik communiceer dit ook duidelijk. Dit vind ze niet altijd leuk, ze begint dan letterlijk te stampen

Het grondwerken met haar is ontzettend leuk en een goede manier voor ons om een band op te bouwen en te zorgen dat we een goed team worden. In de bak loopt ze los met me mee en ik hoef amper moeite te doen om haar focus te houden. Ze vind het ontzettend leuk om met je aan de slag te gaan. Nu ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor goede dingen om met haar te oefenen of om haar aan te leren? Of überhaupt tips voor de omgang met haar?
Dan nog een een punt: hoeven uitkrabben. Deze optillen is ze het absoluut niet mee eens en vooral achter wil ze dan lostrekken en opzij trappen. Ik merk dat ik hier wat nerveus van word en daar help ik haar absoluut niet mee. Iemand hier ervaring mee?