Ik heb in augustus een, achteraf, drachtige pony gekocht. Later een jong paard. Ze waren geen match en ik zelf ook niet met het jonge paard. Om onze drachtige pony niet alleen te hebben staan heb we afgelopen weekend een kleine pony erbij gekocht. Super lief en leuk ruintje. Naast elkaar op stal gingen ze elkaar direct kriebelen, niet even maar echt de hele avond. Dus ik dacht.. Match made in heaven.
Volgende dag nog apart buiten gezet. Maar de mini vond elke keer een weg door het draad (geen mini's gewend maar had al wel de draad lager gedaan!) de grotere pony keek eens een keer wat lelijk naar de mini maar de mini ging er echt vol in. Vloog er als een idioot op af en bijten en schoppen.. Zo de knetters.. Wat een fel ding.
Vanacht hebben ze weer gekriebeld. Kon ik zien aan de vacht en losse haren. Vandaag stond mini weer op andere plek dan waar ik hem achter gelaten had en roosje stond in een hoekje. Ze is overduidelijk zwaar onder de indruk van dit felle gedrag. Ik vind het zo jammer. Had gehoopt dat er nu eindelijk rust is voor onze hoog drachtige pony.
Wat kan ik het beste doen zodat het toch nog een goede match wordt /blijft?