Pony met trauma's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Re: Pony met trauma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:53

Ik zou echt, nogmaals, connection training aanraden. Vooral omdat je al clickertraining doet en met grondwerk aan de slag wilt. Er is een mega uitgebreid boek wat je kan kopen, en daar wordt zo’n beetje alles rondom het paarden houden, beleren en gedragsproblemen besproken. Voor mijn verzorgpaard was het belangrijkste gewoon dat ze het gevoel heeft dat ze mag kíezen of ze mag meedoen of niet. Ik heb haar hierdoor echt goed leren kennen, en ik heb goed naar haar leren luisteren. Echt een aanrader!

AmberGSRV
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 11:16

Maldita schreef:
Ik zou echt, nogmaals, connection training aanraden. Vooral omdat je al clickertraining doet en met grondwerk aan de slag wilt. Er is een mega uitgebreid boek wat je kan kopen, en daar wordt zo’n beetje alles rondom het paarden houden, beleren en gedragsproblemen besproken. Voor mijn verzorgpaard was het belangrijkste gewoon dat ze het gevoel heeft dat ze mag kíezen of ze mag meedoen of niet. Ik heb haar hierdoor echt goed leren kennen, en ik heb goed naar haar leren luisteren. Echt een aanrader!


Heb al gekeken voor het boek! De lessen zelf, worden moeilijk, omdat ik bijna 3u weg woon van die plaats. Dat is dus zeker niet iets om elke week te doen, jammer genoeg.

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:49

AmberGSRV schreef:
Maldita schreef:
Ik zou echt, nogmaals, connection training aanraden. Vooral omdat je al clickertraining doet en met grondwerk aan de slag wilt. Er is een mega uitgebreid boek wat je kan kopen, en daar wordt zo’n beetje alles rondom het paarden houden, beleren en gedragsproblemen besproken. Voor mijn verzorgpaard was het belangrijkste gewoon dat ze het gevoel heeft dat ze mag kíezen of ze mag meedoen of niet. Ik heb haar hierdoor echt goed leren kennen, en ik heb goed naar haar leren luisteren. Echt een aanrader!


Heb al gekeken voor het boek! De lessen zelf, worden moeilijk, omdat ik bijna 3u weg woon van die plaats. Dat is dus zeker niet iets om elke week te doen, jammer genoeg.


Wat top! Ik hoop dat het jullie ook zo gaat helpen!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Pony met trauma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:01

ik weet niet of het een mogelijkheid voor je zou zijn maar wie weet.
Ik volg zelf de opleiding instructeur paard & gedrag bij e-quine. Mogelijk zou je het zien zitten als een 2e of 3e jaars eens vrijblijvend contact met je opneemt om te zien of er een klik is en om samen aan de slag te gaan. ( kosteloos). indien interesse mag je mij altijd pben. Vind het jammer dat ik zo ver weg woon, had je graag willen helpen.