Sinds ongeveer een maand heb ik een "probleem" met mijn drachtige merrie.
Ze zit nu in de 8ste maand van der dracht. (Bijna 9 maanden)
Plotseling is ze ineens een kreng als het om eten gaat, Als het voer tijd is en ze hoort me aankomen word ze al link en wilt over de wand heen klimmen om een hapje uit der buurvrouw te nemen, Heel vervelend aangezien de buurvrouw dit zat begint te worden en ze dus steeds vaker nu bonje krijgen en iemand dan weer eens zijn hoofd kapot stoot.
(het is trouwens een hele dichte wand zonder spijlen, Bovenkant heeft zon 30/40cm ruimte vrij waar ze dus overheen hangen).
Toen ze dit gedrag ging vertonen heb ik het eerst aangekeken en geen actie ondernomen, Sinds 2 weken krijgt ze geleidelijk aan merrie brok van Vital, Op hun advies moest ik dit eerst 2 weken 50/50 met der vorige voer doen dus dat moet ik nu nog 3 dagen doen.
Momenteel krijgt ze 's morgens rond 7 uur hooi, 8 uur half 9 krijgt ze een halve voerschep merrie brok Vital Breed en Grow, Een halve voerschep Vital Active plus.
Eind van de ochtend begin middag komt ze der stal uit, Tot nu toe staat ze nog op de wei.
Als ze naar stal gaat krijgt ze een halve voerschep Breed en grow, Een halve voerschep Subli kruiden muesli, 2 flinke handen Fiber mix van Vital en een appel/peen oid.
Rond een uur of 5/6 krijgt ze weer hooi.
Om 22.00 krijgt ze een halve voerschep breed en grow, Halve voerschep Active plus en 2 voerscheppen helemaal vol gestampt met fiber mix en nog een pluk hooi.
Ze staat op stro.
Krijgt ze nu alsnog te weinig binnen waardoor ze ineens een heks is of zijn het de hormonen?
Corrigeren heb ik uiteraard al geprobeerd maar daar heeft ze niets van

Iemand tips of ideeën?