Paard wil alleen maar stap of galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerline20

Paard wil alleen maar stap of galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 18:27

Hoi allemaal,

Mijn paard (Lente) wil op buitenrit keurig stap, draf en galop. Wanneer ik in de bak rij (zware bak) wil ze alleen maar galopperen en stappen als ik haar terug wil halen word ze nijdig en af en toe kan ze dan gaan steigeren. De andere paarden willen in de bak wel gewoon allemaal netjes stap, draf en geloot
Heeft iemand tips voor mij?

Alvast bedankt!

popeylover09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:34

Gerline20 schreef:
Hoi allemaal,

Mijn paard (Lente) wil op buitenrit keurig stap, draf en galop. Wanneer ik in de bak rij (zware bak) wil ze alleen maar galopperen en stappen als ik haar terug wil halen word ze nijdig en af en toe kan ze dan gaan steigeren. De andere paarden willen in de bak wel gewoon allemaal netjes stap, draf en geloot

Alvast bedankt!

ik zou eerst eens in de bak als er niemand is longeren en kijken of ze het dan wel doet zo niet ligt het aan de bak en vind ze het niet fijn om op die ondergrond te draven

Anoniem

Re: Paard wil alleen maar stap of galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:57

Draf is meestal de eerste gang waarin je ziet dat een paard kreupelis/ ergens last van heeft. Kan best dat ze in de zware bank ergens last van heeft en op een wat hardere ondergrond niet. Wat doet ze met longeren of losgooien?

Gerline20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 19:02

popeylover09 schreef:
Gerline20 schreef:
Hoi allemaal,

Alvast bedankt!

ik zou eerst eens in de bak als er niemand is longeren en kijken of ze het dan wel doet zo niet ligt het aan de bak en vind ze het niet fijn om op die ondergrond te draven

Ze wil aan de longeerlijn wel gewoon draven

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:24

Klinkt inderdaad of ze het draven in de zware bak lastig of pijnlijk vindt.
Misschien moet ze er aan wennen, maar als ze het blijft doen zou ik even iemand mee laten kijken of ze soms last van haar benen heeft in de zware bak.

Gerline20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 22:10

Nouvel schreef:
Klinkt inderdaad of ze het draven in de zware bak lastig of pijnlijk vindt.
Misschien moet ze er aan wennen, maar als ze het blijft doen zou ik even iemand mee laten kijken of ze soms last van haar benen heeft in de zware bak.

Dankjewel, het gekke is dat in zandwegen, bos alle ondergronden buiten de bak draaft ze gewoon netjes.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:24

Daar kan ze rechtuit, dat is echt anders. Je noemt zelf ook al dat de bak zwaar is, dat vergroot het probleem uit.
Als mijn paard van stap sneller of direct naar galop gaat, dan is er iets aan de hand qua zijn lichamelijke gesteldheid. Bij mijn vorige paard zag ik dat ook heel duidelijk.
Sterkte met oplossen van dit probleem. Mijn tip is inschakelen van (para)medische hulp.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:45

Ik zou ook een dierenarts erbij halen.
Mijn pony heeft spat en wil vaak met inrijden het liefst ook van stap naar galop. Na een paar galopsprongen "is hij warm" en kan ik zonder problemen met hem draven. Op buitenrit heeft hij nergens last van en kan ik ook met inrijden gewoon draven.

popeylover09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:07

Ze wil aan de longeerlijn wel gewoon draven

Dan kan dat wijzen op een rug probleem ik zou er een dieren arts bij laten komen

Gerline20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 13:56

Dankjewel voor alle antwoorden.