Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:47

Misschien rare suggestie, maar zijn hals op de foto zetten misschien?
Je hoort steeds vaker dat een osteopaat een diagnose geeft, maar dat er dan nog geen foto's zijn gemaakt. Is dat de volgorde die tegenwoordig aangehouden wordt? Ik ben daar altijd weer verbaasd over.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:54

Mindim schreef:
Misschien rare suggestie, maar zijn hals op de foto zetten misschien?
Je hoort steeds vaker dat een osteopaat een diagnose geeft, maar dat er dan nog geen foto's zijn gemaakt. Is dat de volgorde die tegenwoordig aangehouden wordt? Ik ben daar altijd weer verbaasd over.



Hier ga ik in mee. Mijn paard heeft een blessure gehad aan de pezen direct achter zijn oor, misschien dat je daar eens kunt drukken en zien of je daar reactie op krijgt. Waar je halster of hoofdstel meestal ligt dus. Voor mijn paard was de wind bijvoorbeeld echt al ontzettend pijnlijk en een halster om lukte eigenlijk niet eens meer. Hij schudde ook erg veel met zijn hoofd, ook tijdens stilstaan.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:05

Pippa13 schreef:
Wat fijn dat de osteopaat wat kon vinden. Hopelijk helpen de tips en zal dat je paard kunnen helpen. Veel succes met het hele process. Mocht je nog vragen hebben of ervaring willen delen omtrent het hoofdschudden mag je altijd een privé berichtje sturen :)


Super lief dankjewel.
Vandaag 50 minuten aan de hand gewandeld.
HEEL VEEL energie hele stukken zonder schudden maar soms wel een schudderig stukje..
ik moet misschien niet te veel verwachten zo snel.
Geduld hebben, maar is zo moeilijk.
Morgenochtend weer een klein rondje wandelen en vanaf dan starten met de Mariadistel (die kwam net binnen.)

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:06

;(
BoaFre23 schreef:
Mindim schreef:
Misschien rare suggestie, maar zijn hals op de foto zetten misschien?
Je hoort steeds vaker dat een osteopaat een diagnose geeft, maar dat er dan nog geen foto's zijn gemaakt. Is dat de volgorde die tegenwoordig aangehouden wordt? Ik ben daar altijd weer verbaasd over.



Hier ga ik in mee. Mijn paard heeft een blessure gehad aan de pezen direct achter zijn oor, misschien dat je daar eens kunt drukken en zien of je daar reactie op krijgt. Waar je halster of hoofdstel meestal ligt dus. Voor mijn paard was de wind bijvoorbeeld echt al ontzettend pijnlijk en een halster om lukte eigenlijk niet eens meer. Hij schudde ook erg veel met zijn hoofd, ook tijdens stilstaan.


Halster en hoofdstel aandoen is geen probleem. Ik mag gewoon aan zijn oren zitten, oren poetsen (want modder) oren vast pakken, dit is allemaal geen probleem.
Ik neem t wel mee in mijn achterhoofd!
Dankjewel voor je reactie.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 19:10

Lobke1998 schreef:
Misschien een gekke vraag maar heb je al eens in zijn oren gekeken?

Wij hebben ook ooit een paard gehad wat opeens uit het niets met het hoofd ging schudden, deze bleek een stukje zaagsel in een van zijn oren te hebben. Was ook een hele zoektocht voor we daar achter waren.
Ook dierenarts en allerlei therapeuten bij geweest en uiteindelijk bleek het zoiets 'simpels' te zijn.


Jij snapt.. ik ga morgens eens even de binnenkant van die pluizige uitsteeksels inspecteren, just to be sure!
Thanks voor de tip!

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 17:01

Bengy_2014 schreef:
Lobke1998 schreef:
Misschien een gekke vraag maar heb je al eens in zijn oren gekeken?

Wij hebben ook ooit een paard gehad wat opeens uit het niets met het hoofd ging schudden, deze bleek een stukje zaagsel in een van zijn oren te hebben. Was ook een hele zoektocht voor we daar achter waren.
Ook dierenarts en allerlei therapeuten bij geweest en uiteindelijk bleek het zoiets 'simpels' te zijn.


Jij snapt.. ik ga morgens eens even de binnenkant van die pluizige uitsteeksels inspecteren, just to be sure!
Thanks voor de tip!


Vanochtend weer gewandeld, ongeveer 1.5 uur.
Erg veel energie!
Schudden leek iets minder als gisteren.
Ik heb geprobeerd om zijn oren van binnen goed te bekijken, mag ze vast pakken, maar als ik voorzichtig met mijn vinger in zijn oor ga, wordt hij best boos.
Ik ga dit morgen even aan de dierenarts vragen om te checken, die is morgen ook op stal.

N4N4
Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:54

Had de oren idd ook al aangehaald :) goed dat je er toch even naar laat kijken

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 17:53

N4N4 schreef:
Had de oren idd ook al aangehaald :) goed dat je er toch even naar laat kijken


Tandarts is geweest en heeft zijn tanden nog een keer nagekeken en de vergeten haak er ook afgevijld. Zonder sedatie dit keer, maar dit ging goed, wel met praam.

Ook nog naar zijn oren laten kijken, hier is niks in te zien, dierenarts mocht zo zijn oren pakken en vouwen etc. Geen tegenstribbelingen. DA verwacht niet dat het vanuit zijn oren komt.

Vandaag 10 minuten laten stappen/draven aan het halster. Dit ging goed, 2 x even geschud, maar was vrij snel weer weg.

We blijven gewoon rustig aan doen, woensdag weer longeren en een wandeling met stalgenootje op de planning.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:06

Staat hij nog bij een ruim? Zitten ze aan elkaars halster te trekken? Van ons bleek een scherp stukje aan het halster te hebben en door een trauma (te hard trekken door zijn grote vriend) begon hij heel erg te schudden. Nu doe ik het halster (nieuwe natuurlijk) in de bak altijd af en het gaat super!!

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:40

Halster en hoofdstel aandoen is geen probleem. Ik mag gewoon aan zijn oren zitten, oren poetsen (want modder) oren vast pakken, dit is allemaal geen probleem.
Ik neem t wel mee in mijn achterhoofd!
Dankjewel voor je reactie.[/quote]

Ah oke, bij mijn paard was dat ook niet direct, vandaar dat ik het even benoemde. En als je wel iets op de foto wilt zetten; de blessure die mijn paard had was niet te zien op röntgenfoto's, maar wel op echo.. Dat is ook iets om in je achterhoofd te houden denk ik. Sterkte en succes!

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:25

famkeY schreef:
Staat hij nog bij een ruim? Zitten ze aan elkaars halster te trekken? Van ons bleek een scherp stukje aan het halster te hebben en door een trauma (te hard trekken door zijn grote vriend) begon hij heel erg te schudden. Nu doe ik het halster (nieuwe natuurlijk) in de bak altijd af en het gaat super!!


Hij staat buiten tussen de vrouwen, geluksvogel dat hij is, hij isde enige ruin.
Bij ons dragen ze geen halster buiten.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:27

BoaFre23 schreef:
Halster en hoofdstel aandoen is geen probleem. Ik mag gewoon aan zijn oren zitten, oren poetsen (want modder) oren vast pakken, dit is allemaal geen probleem.
Ik neem t wel mee in mijn achterhoofd!
Dankjewel voor je reactie.


Ah oke, bij mijn paard was dat ook niet direct, vandaar dat ik het even benoemde. En als je wel iets op de foto wilt zetten; de blessure die mijn paard had was niet te zien op röntgenfoto's, maar wel op echo.. Dat is ook iets om in je achterhoofd te houden denk ik. Sterkte en succes![/quote]

Dankjewel voor je reactie.
Ik ga voor nu gewoon nog even geduld hebben.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 20:40

Voorzichtig positief.
Vandaag weer gewandeld (door de regen en koude wind), leek weer iets minder dan afgelopen maandag, hij krijgt nu gewoon de tijd die hij nodig heeft!

Supplementen gaan er goed in.
Vrijdag weer rustig longeren en zaterdag weer wandelen.
Ook het achteruit lopen gaat goed, dit blijven we er gewoon bij doen elke keer.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 18:53

Vandaag gelongeerd, 1x geschud!

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:09

als het terug komt of blijft, zou je ook nog bij cranio sacraal therapeut kunnen kijken. Mijn paard die met zijn hoofd schudde, was er daarna vanaf. Hij bleek erg veel druk op zijn hoofd te hebben, soort hoofdpijn.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 19:26

orion456 schreef:
als het terug komt of blijft, zou je ook nog bij cranio sacraal therapeut kunnen kijken. Mijn paard die met zijn hoofd schudde, was er daarna vanaf. Hij bleek erg veel druk op zijn hoofd te hebben, soort hoofdpijn.


Ga ik zeker in mijn achter hoofd houden.
Heel erg bedankt!
Hij krijgt gewoon wat langer rust en voor nu even leuke dingen doen, en longeer werk.
Zodat hij ook op zijn gemak kan wennen aan de nieuwe supplementen

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:39

Hoi, ook mijn paard doet het af en toe. Ik vermoed vanwege een allergie want hij heeft ook regelmatig een traanoog. Daar gaan we bij de volgende uitbraak op testen.

Zou je ons op de hoogte willen houden m.b.t. je ervaringen? Je komt zoveel verchillende behandelopties tegen maar weinig lijkt bewezen. Daarom is het fijn om ervaringen te delen.

Ik heb wellicht ook voor jou nog een tip. In een afstudeeronderzoek van een paardenarts kwam naar voren dat bijna de helft van de headshakers minder gaat schudden door het verstrekken van een hoge dosis magnesium (10 mg voor een kleine pony 20 mgr voor een groot paard per dag)

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 22:12

[code][/code]
CarolineCF schreef:
Hoi, ook mijn paard doet het af en toe. Ik vermoed vanwege een allergie want hij heeft ook regelmatig een traanoog. Daar gaan we bij de volgende uitbraak op testen.

Zou je ons op de hoogte willen houden m.b.t. je ervaringen? Je komt zoveel verchillende behandelopties tegen maar weinig lijkt bewezen. Daarom is het fijn om ervaringen te delen.

Ik heb wellicht ook voor jou nog een tip. In een afstudeeronderzoek van een paardenarts kwam naar voren dat bijna de helft van de headshakers minder gaat schudden door het verstrekken van een hoge dosis magnesium (10 mg voor een kleine pony 20 mgr voor een groot paard per dag)


Ik wil zeker een update doen!
Afgelopen donderdag weer een flinke wandeling gemaakt en HIJ HEEFT NIET GESCHUD!
Super fijn.
Komende week ivm weer (geen binnenbak), nog een weekje rust en dan wil ik het rijden weer rustig op gaan bouwen!

Wat wil je nog meer weten?
Ik beantwoord graag vragen.

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 23:05

Voor degene die het interessant vonden/vinden.

Vandaag voor de eerste keer sinds 10-01-21 weer gereden.
Super braaf (Thank God) en niet geschud.. ik kan het eigenlijk nog niet echt geloven..

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:08

Fijne update! Je hebt alleen fysio/osteo hulp gehad toch?

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 18:56

AnoukWelsh schreef:
Fijne update! Je hebt alleen fysio/osteo hulp gehad toch?


Dierenarts, tandarts en osteopaat.
Plus dus al die supplementen.

DuoPenotti

Berichten: 29488
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:59

Welke Suplementen heb je gevoerd? Alleen de Mariadistel?

Wel super zeg.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:27

Wat een fijne update !

Bengy_2014
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-01-21
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 20:01

DuoPenotti schreef:
Welke Suplementen heb je gevoerd? Alleen de Mariadistel?

Wel super zeg.


Mariadistel, brandnetel, iberogast druppels, Pavo vital brokjes, zeewier en zandweg.
Heb ook nog NAF SEASONAZE staan

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:19

Die laatste kan zo de kliko in, dat was voorheen Shake Relief en ze zijn door de Reclame Code Commissie op hun vingers getikt dat het niet meer zo mocht heten omdat uit onderzoek bleek dat het niet werkte tegen schudden := Paardeneigenaren vonden de placebo net zo goed als Shake Relief/Seasonaze.

Fijn dat je paard het goed doet!!