Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geertvk schreef:Ik begrijp de opmerkingen over leeftijd en spanningsboog maar het gaat er mij met name om dat ze soms bij voorbaat al weigert om mee te gaan aan het halster een handje brok doet wonderen maar zonder dat moet het toch ook gaan?
darkadia schreef:Denk idd nog teveel. Ik werk momenteel ook met een Belgische merrie. Als zij het mentaal niet trekt slaat ze ook dicht en in de staak. Geef je haar dan even de ruimte, en vraag ik het daarna opnieuw, doet ze het gevraagde wel. Ze is absoluut werkwillig, maar gewoon snel vol in haar koppie.
geertvk schreef:Ik begrijp de opmerkingen over leeftijd en spanningsboog maar het gaat er mij met name om dat ze soms bij voorbaat al weigert om mee te gaan aan het halster een handje brok doet wonderen maar zonder dat moet het toch ook gaan?
geertvk schreef:Bedankt voor alle reacies, met name met de reacties van Darkadia kan ik wat. Het paard is idd erg jong en bovendien nog speels ook, voortdurend uitdagen en op zoek naar een lolletje, maar ook met een dominant karakter en ik twijfel nog steeds of het weigeren een uiting is van dominantie of inderdaad nog te jong. Ik houd me nog steeds ook aanbevolen voor tips voor de omgang met een dominante Belg