Ik heb een week geleden mijn eerste pony gekocht! De eerste dagen waren echt niet leuk ik was ook totaal niet blij want ze deed plots heel onrustig en stout! De dagen erna waren al wat leuker want ze werd wat braver. Maar nu doet ze ineens plots heel stout en steigert en bokt ze en ze bijt ( ze is nu wel hengstig en is een merrie) ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ze heeft veel geld gekost. Ik heb er al veel om gehuild en krijg er een slecht gevoel van in mijn buik. Ik durf er niks mee alleen te doen. Ik ben bijna 16 jaar en heb al veel ervaring met paarden. Rijden is ook totaal anders dan toen ik haar uit ging testen. Ik zou het appreciëren als jullie mij helpen. Maken jullie dit ook mee??? Ik wil gewoon geen spijt en plezier maken met haar zoals eens een sprong nemen en eens gaan wandelen maar plots kan ik niet meer goed rijden en twijfel ik enorm aan mezelf. Plots heb ik ook zeer weinig zelf vertrouwen en ben ik voor alles zeer onzeker. Ik wil ook zeker niet bang worden van haar. Het is een merrie van vier jaar. Bij vorige eigenaars deed ze nooit iets fout. Ligt dat dan aan mij? Heb al ene keer les genomen en dat ging wel goed. Ik krijg haar ook plots echt niet meer aan het lopen in de piste. Heb nu sinds ze er is wel nog geen rust dat gegeven. Ik heb haar al elke dag laten werken ofwel ene keer hard of twee keer zacht werk laten doen. Vorige eigenaar zegt dat ik geen rustdag moet geven maar haar gewoon 20 min laten werken, maar mijn moed zakt echt in mijn schoenen