merrie eigent veulen toe...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 15:05

BaileyMix schreef:
Ik vind het ook voor een veulen van 5 maanden eigenlijk echt geen porum om alleen met één merrie te staan, en dan dus vaak alleen. Als die merrie naar de kliniek is, staat dat ukkie alleen...

Dat mag jou mening zijn ;), ik zie het anders :).

Maar zodra de kapschuur omgebouwd is, komt er een andere bij. Dus qua dat duurt het echt geen jaren.
Jaren terug heb ik ook een veulen gehad, toen 4 maand,die na 1,5 jaar ook alleen kwam te staan met mijn (helaas) overleden draver. Beide vonden het prima zo.

Deze veulen, speelt genoeg, leert van de merrie en staat er echt niet zielig bij.

Daarbij kan het veulen elders staan, als hij niet mee kan naar de kliniek of als het langer gaat duren dan verwacht. Maar dat was niet de insteek van mijn vraag

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:50

juval schreef:
verlatingsangst is een heel lastig probleem. Ik heb er helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden en heb mijn merrie er om verkocht.

In het geval van mijn paardje stond hij op een manege\pensionstal met 50 andere paarden en was nooit alleen zowel niet op stal als in de wei want alles werd zoveel mogelijk samen gedaan.Het ging bij hem echt om die ene merrie waar hij bij in de buurt wilde blijven. Bij de rest had hij die verlatingsangst niet.