Paard wil niet alleen op buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:12

Als je met een ander bent, rijd je dan voorop?
Zo niet, dit gaan oefenen, vaak hetzelfde rondje doen en jouw paard voorop. Daarna proberen het rondje alleen te doen en idd ik ben ook weleens afgestapt op spannende stukjes als paard in de ankers gaat en blijft, paar meter aan de hand en hup er weer op.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:50

als het echt niet wilt, moet je wel echt de oorzaak achterhalen....anders blijft het altijd een onplezierig ding!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:57

Ik volg even. In groep gaat het hier vanzelf. Alleen wilt hij omdraaien :+ Helaas gaat er hier letterlijk nooit iemand wandelen... Ik ging wel eens te voet tot het bos, daar was een bankje waar ik kon opstappen. Vanaf ik zat stond hij al neus verkeerde kant op. Ik oefen nu op de galop piste bij ons, die vind hij ook erg spannend en doet hij hetzelfde. Probeer hier nu hem nooit te laten omdraaien.. Door jullie tips zou ik toch ook wel weer eens buiten willen proberen. En dan wachten niet laten omdraaien, als hij omhoog gaat werd ik toch wel eens boos, is gewoon niet leuk als ze dat doen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:19

Je hebt dus wel eens iemand die op de fiets meegaat, begrijp ik? En daar gaat je paard wel achteraan? Laat diegene eens af en toe wat verder doorfietsen. En verderop wachten. Dat een beetje uitbouwen. Keer om de hoek gaan staan etc etc. Dat er verderop iemand staat te wachten (beloning) is een aanmoediging om niet te gaan staken.

Ik heb hier een klein rondje om een bosperceel. In het begin ging mn man dan op een bankje zitten en reed ik rondjes om dat bosperceel. Paard steeds weer helemaal opgelucht als hij na het rondje mijn man weer op dat bankje zag. :D :+ Dat werkt belonend. Maar vrij snel werd paard zekerder en relaxter en boeide het mn paard niet meer zo of mijn man er zat of niet.

Je kunt die dingen dus trainen. Je moet alleen even wat handige manieren bedenken om dat te doen.