Mijn pony Laila haat andere paarden! Ze schopt en bijt ernaar.
Als je dit hoort denk je gewoon dat het simpele merrie gedrag is, maar het is een keer flink mis gegaan...
Ik had een maatje voor Laila gekocht, want ze stond helemaal alleen.
Ik wou wel een pony waar je een beetje iets mee kon, dus geen shetje.
Ik was dus aan het kijken op marktplaats en ik kwam op een welsh pony die voor de kar was beleerd!
Mijn ouders en ik zijn wezen kijken en ik was stapel gek op de pony.
Hij was van een wat oudere man die met pension ging en had al lang niet meer gemend.
Ze heette Lilly en ik was stapel gek op haar!
We brachten haar naar haar nieuwe huisje, het klikte goed tussen Laila en Lilly.
Na 2/3 maanden begon Laila agressief tegen Lilly te doen.
Ik maakte me niet druk om en dacht dat het maar typisch merrie gedrag was, dus ik trekte er niks van aan, maar 1 week verder maakte ik me zorgen. Wat Laila deed was echt geen merrie gedrag of dat ze wou laten zien dat ze de baas was.
Ik maakte me echt veel zorgen, en maakte een apart weiland voor Lilly. Zo kon Laila haar wel zien, maar niet aanraken.
Het ging toen weer goed! Ik ging soms wel rijden op Laila en mijn vader mennend met Lilly mee.
Ik besloot ze bij elkaar te zetten. Het ging heel goed!
Een paar dagen later was ik aan het huiswerk maken. Ik keek uit mijn raam en zag Laila met haar oren plat in de nek happend en trappend tegen Lilly aan.
Ik schrok me wilt toen ik dit zag. Ik rende naar buiten en zag hoe hard Laila tegen de borstkas van Lilly aan trapte.
Ik zag Lilly kreupelend lopen van de pijn.
Ik pakte Laila en bracht haar mee naar de stal. Ik gaf Laila wat voer en liep weer naar het weiland, maar...
Van schrik zag ik Lilly haar hard op de grond laten ploffen.
Huilend rende ik naar Lilly.
Ik haalde me vader en moeder op en belde meteen de dierenarts.
Lilly was wel 5 dagen in de kliniek. Het wachten duurde lang. En kreeg altijd weer kramp als ik aan Lilly dacht. Ik ging gewoon verder met Laila in die tijd. Hoe vreselijk ik het ook vond wat ze had gedaan.
Paar dagen later hoorde ik dat Lilly het niet had overleeft

Het was raar om te beseffen dat je eigen pony gewoon je andere pony heeft vermoord. Laila was natuurlijk wel sterk en die klap was flink hard.
Weten jullie waarom Laila zo doet? Ik ken haar verleden ook niet goed, dus misschien ligt het daar aan, maar weet niet zeker.
Hebben jullie nog tips om dit te laten stoppen?