Sharel schreef:Wat voor singel heb je? Veel mensen sleutelen aan het zadel maar vergeten dat een goede singel minstens net zo belangrijk is. Als de singel de borstspier beklemt dan is dat echt heel pijnlijk. Kijk of je er een patroon in kan ontdekken wellicht krijg je daar informatie uit.
Hoe kwam hij door de buigproeven bij aankoop?
fjordjes schreef:Is hij gekeurd met kopen? Keuren zegt natuurlijk niet altijd iets omdat het een momentopname is maar kan wel veel uitsluiten. Heb je hem ook gereden voordat je hem kocht? Was hij toen wél braaf?
Weet je zeker dat het zadel past?
Carmenserra schreef:Selina schreef:Wanneer is het zadel voor het laatst gecontroleerd? Klinkt alsof z’n rug zeer doet.
Zadel is van mijn moeder haar paard geweest dus is niet speciaal voor hem gekocht maar het rare is dat hij sinds kort er heel raar op reageert en het eerst allemaal prima vond
Carmenserra schreef:Selina schreef:Wanneer is het zadel voor het laatst gecontroleerd? Klinkt alsof z’n rug zeer doet.
Zadel is van mijn moeder haar paard geweest dus is niet speciaal voor hem gekocht maar het rare is dat hij sinds kort er heel raar op reageert en het eerst allemaal prima vond
hagelslag schreef:Hoe is de huisvesting van het paard
Wat voor voer krijgt hij?
Ookal zit mijn vermoeden ook eerder in de hoek van zadel controle
Maar dat zijn ook 2 belangrijke dingen om rekening mee te houden
Sizzle schreef:Het gedrag is typisch voor singeldwang, echter is die naam nogal misleidend want het kan echt door van alles veroorzaakt worden varierend van domweg stress of stalmoed, onpassend materiaal tot afwijkingen in het skelet.
Domino_2006 schreef:Is er bij het keuren bloed afgenomen en bewaard?
Het kan zijn dat het paard bij het testrijden gedrogeerd was of ernstige bloedarmoede had door het aftappen van bloed. En dat dit nu allemaal uitgewerkt is.
Ook ben ik het eens met mijn voorgangers om een zadelmaker te laten komen. En als dat niet helpt een bitfitter.
Domino_2006 schreef:Is er bij het keuren bloed afgenomen en bewaard?
Het kan zijn dat het paard bij het testrijden gedrogeerd was of ernstige bloedarmoede had door het aftappen van bloed. En dat dit nu allemaal uitgewerkt is.
Ook ben ik het eens met mijn voorgangers om een zadelmaker te laten komen. En als dat niet helpt een bitfitter.