sanne1992 schreef:Na jouw nieuwe post schiet mij nog iets te binnen.
Wat voor werk doe je? en in wat voor gebied?
Bij ons flippen paarden wel eens van de geur van een dood dier, maar ook bijv. van varkens. Kan het zijn dat een geur (ondanks dat jij het misschien niet ruikt) toch bij jouw hangt, of misschien bij de stal hangt waarmee ze de associatie bij jullie legt en daarom jullie zoveel mogelijk wil vermijden?
Misschien heel erg ver gezocht.
sanne1992 schreef:Na jouw nieuwe post schiet mij nog iets te binnen.
Bij ons flippen paarden wel eens van de geur van een dood dier, maar ook bijv. van varkens. Kan het zijn dat een geur (ondanks dat jij het misschien niet ruikt) toch bij jouw hangt, of misschien bij de stal hangt waarmee ze de associatie bij jullie legt en daarom jullie zoveel mogelijk wil vermijden?
boemel schreef:Ik geloof je direct met wat je allemaal geprobeerd hebt, maar de handigheid van een een goede gedragstherapeut is doorgaans heel wat beter.
Zij zien allerlei kleine signalen van het paard als een groter oog, een zwiepende staart, smakken met de mond, richting van de oren en weten daar heel goed op te anticiperen.
Ik geloof persoonlijk niet zo in de dikke middelvinger van haar. En ik zou het dan ook met een deskundig persoon aanpakken.
Chovi schreef:sanne1992 schreef:Na jouw nieuwe post schiet mij nog iets te binnen.
Je bedoelt wat voor werk ik met haar doe?
_Penotti schreef:Chovi schreef:
Je bedoelt wat voor werk ik met haar doe?
Nee ze bedoel wel werk jij zelf doet. En ik vind het een hele goede opmerking
Werk je bijvoorbeeld als dierenarts assistente of bij de tandarts en zit er zonder dat je het zelf in de gaten hebt een geurtje van bijvoorbeeld ontsmettingsmiddel aan je handen?
Sowieso nu met corona ook een ding wat kan zijn?
beestenfreak schreef:Wat een vervelend probleem, hoe zit je zelf in je vel? Sommige paarden zijn hier zo onwijs gevoelig voor. Wat doe je als je haar eenmaal te pakken hebt? Voer geven terwijl je haar helemaal de hemel in prijst en zegt dat ze het liefste paard ter wereld is (wat natuurlijk best moeilijk is als je er net een uur achteraan hebt gelopen ) of voer geven terwijl je 'braaf' mompelt terwijl je je staat in te houden om haar niet een schop na te geven maakt ook een wereld van verschil natuurlijk. Ik ben heel benieuwd naar een filmpje, een gedragstrainer uitnodigen is natuurlijk altijd lastig als ze de ene keer wel komt en de andere keer niet.
Chovi schreef:*knip*
@zwartvosje: Als ze op de poetsplaats staat of in de bak/ longeerbak is en er komt een paard voorbij of er gaat een paard weg, zal ze altijd wel even kijken naar het paard, maar ze wordt niet onrustig, ze begint niet te roepen,... Als ik haar weghaal bij mijn andere paard is het zelfs zo dat zij rustig met haar aandacht bij mij blijft als hij staat te roepen. Ze zal wel op hem roepen als zij diegene is die achterblijft in de wei.
Ik ben nog niet te voet met haar het erg af gegaan (niet echt iets van wandelgelegenheid in de buurt ofzo), maar ik denk dat dat prima moet lukken, ik krijg haar ook vanzelf alleen geladen op de trailer.
Naar andere paarden is ze voor een merrie wel sociaal, zij en mijn ruin hangen wel aan elkaar (mijn ruin dekt haar ook) en haar gedrag in de wei is erger als ze gezelschap heeft, maar ook als ze alleen staat durft ze weglopen enzo. Momenteel staat ze alleen op een paddock, en daarnet kon ik haar zonder problemen gewoon benaderen, touw aanklikken, voet verzorgen, wat brokjes geven en weer weggaan.
Andere mensen komen soms de wei in om een van de andere paarden te halen, en ook dan is haar gedrag wisselend maar natuurlijk minder extreem omdat het nooit om haar gaat. Soms wandelt ze weg zodat ze haar zeker niet kunnen aanraken, soms komt ze aandacht vragen.
*knip*
Ik heb trouwens ook wel filmpjes van hoe ze in de weide loopt of hoe ze naar me toekomt en dan last minute afdraait. Je ziet natuurlijk mijn houding niet (hoewel ik voor mijn gevoel gewoon echt ontspannen sta met de schouders laag, blik afgewend en knik in een knie), maar misschien geeft het wel een beetje een idee?
Chovi schreef:Andere mensen komen soms de wei in om een van de andere paarden te halen, en ook dan is haar gedrag wisselend maar natuurlijk minder extreem omdat het nooit om haar gaat. Soms wandelt ze weg zodat ze haar zeker niet kunnen aanraken, soms komt ze aandacht vragen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker