Vorige week dinsdag ochtend is mijn veulentje geboren. Gelukkig helemaal gezond en wel en ik ben enorm trots op hem.
Mijn veulen staat samen met moeder op de weide en is erg mensgericht. Na 2 dagen kwam hij al nieuwschierig naar mij toe. Nu is hij dusdanig gewend aan mij dat hij graag wat kriebeltjes komt halen.
Mijn probleem is dat hij best wel een beetje kan doordrammen. Hij loopt erg tegen me aan, hapt heel erg veel in mijn kleding (gelukkig heeft hij nog geen tandjes) en wilt soms ook naar mij toe bokken en soms slaan met zijn voorbenen. Ik weet van hem dat hij gewoon graag wilt spelen, maar ik wil wel de ‘baas’ zijn en niet dat hij mij gaat zien als speelmateriaal/maatje.
Voor het happen heb ik her en der gelezen dat je hem moet corrigeren met een tik op de neus, maar ik wil niet dat hij kopschuw gaat worden. Ik heb hem af en toe wel een tikje gegeven op de neus, maar dat doet hem niet zo veel. Hij gaat gewoon vrolijk door. Hij is ook nog maar een week dus hij mag ook nog lekker een baby’tje zijn.
Tegen het trappen en drammen heb ik nog niet zo veel gevonden. Ook het happen wil ik hem echt afleren zonder dat hij bang wordt voor mij. Ik ben ervan bewust dat hij nog maar een weekje oud is

Wie heeft goede tips zodat ik spelenderwijs mijn veulentje kan corrigeren in zijn gedrag de komende tijd?
Alvast hartelijk dank!