Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Bubblewrap schreef:Is er een risico als ze buiten 'slaapt'?
Als dat er niet is zou ik me er nu niet druk om maken en morgen rustig het naar binnen lopen aanleren![]()
Nu wil ze niet, jij ervaart stress want ze moet er in, paardje denkt: "mens heeft spanning, is die stal eng?"
En dat geeft helemaal niets. Je hebt haar pas sinds vandaag, dus je moet het vertrouwen nog opbouwen.
Bubblewrap schreef:Is er een risico als ze buiten 'slaapt'?
Als dat er niet is zou ik me er nu niet druk om maken en morgen rustig het naar binnen lopen aanleren![]()
Nu wil ze niet, jij ervaart stress want ze moet er in, paardje denkt: "mens heeft spanning, is die stal eng?"
En dat geeft helemaal niets. Je hebt haar pas sinds vandaag, dus je moet het vertrouwen nog opbouwen.
roosveen schreef:Hallo, ik heb net een fjord gekocht en is vandaag bij mij thuis aangekomen ik wil haar vannacht graag in de stal hebben maar dat lukt niet ik heb stallen in de wei alleen ze wil er niet in ik heb al van alles geprobeerd kan iemand mij helpen?
khirshanta schreef:Stond ze bij de vorige eigenaar wel binnen? Is ze het wel gewend?
Omdat je in andere topics ook om hulp vraagt; beginnen een paar vragen in me op te komen:
- hoe oud is je Fjord?
- hoe werd ze gehouden bij de vorige eigenaar?
- kon ze wel op stal en vastgezet worden bij de vorige eigenaar?
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Amado schreef:Gewoon lekker de stal open gooien en 24/7 buiten laten staanwaarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Dan kun je overdag gewoon oefenen met het in stal staan, als ze erin loopt gelijk weer eruit laten en zo steeds langer opbouwen. Dus niet gelijk uren ophokken
En inderdaad; staat ze alleen?