Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
anjali schreef:Paard mag niet dreigen en proberen te schoppen.Vraag de eigenaar eens want het mag niet gevaarlijk voor jou worden.
Marije_1997 schreef:anjali schreef:Paard mag niet dreigen en proberen te schoppen.Vraag de eigenaar eens want het mag niet gevaarlijk voor jou worden.
Vaak word dit gedrag als aggresief gezien en gevaarlijk terwijl paarden op die manier iets proberen duidelijk te maken. Verdiep je eens in wanneer het paard het doet, op wat voor manier en of het ergens vandaan kan komen. Zodra jij je paard (of verzorgpaard) begrijpt zal het heel snel beter worden.
marisa_mees schreef:het is niet dat ik onzeker ben, bang kan ik soms zijn maar ik denk altijd *niet bang zijn daar schiet je niks mee op* maar ze is zelf ook sterker dan mij dus soms rukt ze zo het touw uit mijn handen en vaak rent ze op me af ik denk niet dat een instructrice me kan helpen want ik longeer normaal maar ik wil gewoon weten hoe ik hier op moet reageren
NienkeV1994 schreef:Maar een instructrice kan je helpen met hoe je hierop moet reageren. Vanaf Bokt is het lastig te zeggen wat er gebeurt en hoe je het op moet lossen. Een instructrice of ander vaardig persoon die naast je staat kan dit wel

Anders zou het zo ver niet komen. Annet_Dottie schreef:Het gaat niet om proberen, het gaat er om dat iemand die er verstand van heeft met je mee kijkt en je dan de tips kan krijgen waar je hier om vraagt. Al vraag ik me af in hoeverre je tips wil, want de tips die gegeven zijn zijn juist tips waar je iets mee zou moeten kunnen maar je wijst het af want je wil het zelf doen.
Je bent 13 en het is niet je eigen paard, begin dan eens met een goed gesprek met de eigenaar en geef daarbij je angst aan en geef aan dat je het wil afleren of weten hoe je er op moet reageren, ik mag aannemen dat de eigenaar het paard het beste kent en je dus kan helpen. Zo niet zou ik google eens raadplegen voor een instructeur die ook verstand heeft van longeren/gedragsproblemen.
marisa_mees schreef:Annet_Dottie schreef:Het gaat niet om proberen, het gaat er om dat iemand die er verstand van heeft met je mee kijkt en je dan de tips kan krijgen waar je hier om vraagt. Al vraag ik me af in hoeverre je tips wil, want de tips die gegeven zijn zijn juist tips waar je iets mee zou moeten kunnen maar je wijst het af want je wil het zelf doen.
Je bent 13 en het is niet je eigen paard, begin dan eens met een goed gesprek met de eigenaar en geef daarbij je angst aan en geef aan dat je het wil afleren of weten hoe je er op moet reageren, ik mag aannemen dat de eigenaar het paard het beste kent en je dus kan helpen. Zo niet zou ik google eens raadplegen voor een instructeur die ook verstand heeft van longeren/gedragsproblemen.
dat ik 13 ben betekend niet dat ik een klein kind ben of geen verstand van paarden heb ik heb namelijk al 7 jaar ervaring en het is niet dat ik een instructeur ofzo nodig heb het is meer hoe ik moet reageren of ik moet slaan stoppen met slofteugel moet proberen ofzo
marisa_mees schreef:Annet_Dottie schreef:Het gaat niet om proberen, het gaat er om dat iemand die er verstand van heeft met je mee kijkt en je dan de tips kan krijgen waar je hier om vraagt. Al vraag ik me af in hoeverre je tips wil, want de tips die gegeven zijn zijn juist tips waar je iets mee zou moeten kunnen maar je wijst het af want je wil het zelf doen.
dat ik 13 ben betekend niet dat ik een klein kind ben of geen verstand van paarden heb ik heb namelijk al 7 jaar ervaring en het is niet dat ik een instructeur ofzo nodig heb het is meer hoe ik moet reageren of ik moet slaan stoppen met slofteugel moet proberen ofzo
Ayasha schreef:[/quote]Als je werkelijk ervaren was dan wist je dat je nooit uit geleerd bent en zou je niet zo’n weerstand voelen t.o.v een instructeur.marisa_mees schreef:Je bent 13 en het is niet je eigen paard, begin dan eens met een goed gesprek met de eigenaar en geef daarbij je angst aan en geef aan dat je het wil afleren of weten hoe je er op moet reageren, ik mag aannemen dat de eigenaar het paard het beste kent en je dus kan helpen. Zo niet zou ik google eens raadplegen voor een instructeur die ook verstand heeft van longeren/gedragsproblemen.
Ayasha schreef:In deze helaas wel. Ik begrijp dat je in een moeilijke positie zit. Maar een paard dat dreigt is gevaarlijk.zorg dan op zijn minst dat je nooit alleen met haar aan de slag bent. (Eigenaresse in de buurt of een stalgenoot desnoods.)
Is er geen stalgenoot die je kan helpen?
Roos_h schreef:dat bedoel ik ook niet en ik zeg ook niet dat ik er geen nodig heb maar dat is voor ons veelste duur want wij hebben bij ons alleen prive lessenIk denk niet dat iemand hier probeert te beweren dat je een klein kind bent of geen verstand hebt van paarden, alleen dat iemand nooit is uitgeleerd. Een instructeur/trice kan zeker helpen om jou beter het paard te laten begrijpen. Wij kunnen vanaf een beeldscherm niet zien wat het dier doet, en vanuit welke reden het dier dat doet, dus is eigenlijk de enige zinvolle tip: neem les. Of, aangezien het paard niet van jou is, bespreek het goed met de eigenaar en neem samen les. Dat is leerzaam en maakt het werken met het paard echt weer veel leuker!
marisa_mees schreef:Roos_h schreef:dat bedoel ik ook niet en ik zeg ook niet dat ik er geen nodig heb maar dat is voor ons veelste duur want wij hebben bij ons alleen prive lessenIk denk niet dat iemand hier probeert te beweren dat je een klein kind bent of geen verstand hebt van paarden, alleen dat iemand nooit is uitgeleerd. Een instructeur/trice kan zeker helpen om jou beter het paard te laten begrijpen. Wij kunnen vanaf een beeldscherm niet zien wat het dier doet, en vanuit welke reden het dier dat doet, dus is eigenlijk de enige zinvolle tip: neem les. Of, aangezien het paard niet van jou is, bespreek het goed met de eigenaar en neem samen les. Dat is leerzaam en maakt het werken met het paard echt weer veel leuker!