Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ellepel schreef:probeer in elk geval dan wat meer ruwvoer aan te bieden?.
misschien op wat meer plekken, je kunt zorgen voor wat takken als afleiding.
het paard kan wel goed met de anderen overweg?
Bowo schreef:Hoe oud is dit paard? Wat was hiervoor het management (voor zover bekend)? Deed dit paard het bij zijn vorige eigenaar ook?
Wij kochten een paar jaar geleden een jong paard. Had nooit geweefd (afgaande op de reactie wisten ze dit echt niet van het paard), maar door de stress van de verhuizing ging hij bij ons na aankomst gelijk staan weven. In het begin deed hij dit vrij snel als er een beetje stress was (bijvoorbeeld als hij wat later dan normaal naar buiten ging), maar ondertussen doet hij vrijwel nooit meer (al hebben we wel voor de zekerheid een weefrek op de deur).
Waarschijnlijk heeft hij tijd nodig om te wennen
_Penotti schreef:Je zegt ik geef veel hooi.
Maar dat zegt niets, wat jij veel vind, vind ik misschien weinig of andersom.
Weeg het eens, dan weet je pas echt wat je voert.
En hoeveel gras staat erop die weide?
En heb je de oude eigenaar er al naar gevraagd of het bekend is?
anjali schreef:Het is overigens een koopvernietigend gebrek. Je hebt hem pas 2 weken? Volgens mij zou je hem kunnen terugdoen om deze reden. Het paard is er wel een heel stuk minder door waard. Maar zoals ik al zei, voor mij zou het geen probleem zijn. Ze moeten het wel vermelden bij verkoop.
ElCamino schreef:Ik zou het niet erg vinden, ik heb een luchtzuiger gekocht ooit, nooit een band om gedaan en beestje had er geen last van, behalve dat met 6 jaar zijn tanden al op waren.... mijn andere paard waarmee hij samen stond heeft het nooit overgenomen.
Dat andere paard trouwens, is een boxloper. Ik heb hem al 25 jaar en hij heeft het altijd gedaan en nu nog steeds. Soms erger dan anders... Vroeger stond hij op een stand ( van de manege was hij) en tja, dan kan het niet.
Hij is nu 32 en nog steeds doet jij het, andere mensen worden er nerveus van, ik niet en de paarden om hem heen ook niet. En hij is er niet "extra door versleten"
Gewoon laten weven je paard, hopelijk wordt et minder als het dier een beetje gewend is.