Eigenaardigheden van je paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:20

Als Mick eten krijgt in een emmer, moet hij altijd met zijn benen zwaaien terwijl hij het opeet. Als je zegt dat hij moet stoppen zet hij even zijn been neer, maar dat is hij zo weer vergeten. Hij doet het ook als er niemand bij is, dus het gaat hem er niet om dat niemand zijn eten mag afpakken, hij vindt het gewoon heeeel erg lekker dat hij eten krijgt :')

Anoniem

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:26

Die van mij is met een merrie. Hij kijkt mega boos als ik te dicht bij z'n eten kom (alleen kijken, niet agressief ofzo) en als ik dan een stap verder of stap terug zet kijkt ie weer blij. Hij heeft er ook een handje van om op random plekken stil te gaan staan en dan zo te kijken van kom je me optillen hahahaha

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:09

Oh die van mij heeft leuke dingen _O-

-Hoofd in de lucht als vreemden hoofdstel in willen doen (bij mij stopt ze zelf dr neus erin)
-Als je in stal poetst zie je dr opg gaan en kan je een gemikte stamp op je voet verwachten, dit deed ze bij mangeklanten dus altijd, bij mij heeft ze t 2x geprobeerd maar ik had t door en nu doet ze t niet meer
-Bij hoofdstel in zet ze altijd 2 stappen naar voren op t moment dat t bit in gaat
-Bij t ruiken met andere paarden komt er bijna altijd een gil uit en vaak ook een zwaaiend voorbeen, maar trappen doet ze bijna niet, alleen met goede reden
-Ze murmelt naar bijna elk paard dat ze ziet
-Met rijden of longeren poept ze niet, wel tijdens opzadelen enzo maar zodra ze meegaat naar de bak gaat er een denkbeeldige kurk in (dit vind ik trouwens wel heel prettig :o )

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:21

De mijne gaat altijd plassen als hij mij aan ziet komen om uit de wei te halen. Ook al is het maar een beetje. Maar dat is wel handig, dan hoeft hij onderweg niet.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:30

-Als hij staat te eten en je kriebelt bij zijn schoft en stopt er mee dan doet ie een stapje opzij naar jouw toe onder het mom van kriebel eens even verder .
- achterbenen worden wisselend opgetild tijdens brok eten.
- tegen het krukje of de poetskist ( waar ik op sta tijdens het vlechten) slaan met je voorbeen is grandioos hoe meer herrie hoe beter .
- de ketting waar hij aan vast staat , die tegen de muur aan rammen door m vast te pakken met zn mond en dan te gaan schudden.. idemdito hoe meer herrie hoe beter .
- heeft standaard een wiehoe momentje tijdens het wandelen waardoor het lijkt als of ik een wild paard heb met bokken ( slaat niet naar voren met zn voorbeen gelukkig dan had ie wel een knal gehad) . Na dat momentje istie weer zen . Hij is gewoon blij om op stap te gaan.
- staat met de ram te kriebelen waar niemand bij kan komen . De ram vind niemand lief behalve zn kudde ooien en ... mijn paard .
- moet altijd even met zijn neus bij mijn gezicht friemelen ...het mooist is dan als ik een kus op zn neus plant , dan istie helemaal in de wolken met zn gekregen aandacht . En wordt ook nijdig als je m niet verder laat friemelen . Vrijkous :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:55

Mijn pony zet altijd zijn voet in zijn voeremmer als ie leeg is :')

En hij ziet altijd dingen in de lucht, vliegtuigen, vogels etc. Ik zie andere paarden naar nooit naar kijken, maar die van mij staat alles daar in de lucht uitgebreid te bewonderen.

Verder heeft hij soms een eigenaardige blik en hij heeft mensenogen. Maar ik heb me al vaak laten vertellen dat Appaloosa's soms vreemde figuren zijn :+

Oja en hij ligt graag bij mij op schoot <3
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:21

Die van mij staat graag hoog en sinds gisteren heeft ze haar eigen 'berg' en blij dat mevrouw er mee is :D

Afbeelding

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 03:12

- Mijn paard gooit de inhoud van de emmer op de grond en eet het dan op.
- ze kan zichzelf losmaken als ze aan de stal vast staat, en loopt vrijwel altijd naar de wasmachine toe die op stal staat. Op de wasmachine staan allerlei dingen van flesjes tot voerbakken van de hond en dat moet ze dan even inspecteren/op de grond gooien.
- als ze in de bak staat en ik sta erbij in loopt ze me altijd achterna, hoofd in mijn rug of tegen me aan en zuchten met haar ogen dicht. Zwaar leven :')
- als ik haar een poosje niet heb gereden en dan eerst ga longeren, gaat ze volledig uit haar plaat. Bokken, hupsen, steigeren. Maar zodra ik een stap naar haar toe doe stopt ze gelijk. Doe ik weer een stap achteruit, begint ze weer _O-

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:28

Mijn paard heeft soms hele erge haast in de bak (te enthousiast ) en als ik dan ga galopperen en hij mag niet harder dan een bepaald tempo dan gaat hij grommen in galop :')

Met buitenrijden moet hij altijd harder met draven voor je het weet zit je 10 versnellingen hoger en in uitgestrekte draf :D

En heel onhandig hij plast niet op de wei ! Dus als hij buiten heeft gestaan moet hij altijd eerst op zijn stal want dan moet hij heel nodig plassen !

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:06

Ik geef dit topic even een schopje omdat mijn paard een nieuwe gekke (Maar wel super handige!) gewoonte bij heeft.
Als ik aankom met zijn halster om hem te halen voor een ritje of een wandeling, loopt ie nu eerst steevast naar de achterkant van de paddock, even poepen, en dan komt ie naar me toe. _O-
Van de ene op de andere dag is ie daarmee begonnen. En tijdens het poepen blijft hij me strak aankijken. "Zie, vrouwtje, handig he?"

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Eigenaardigheden van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:13

Een van me ponys hinnikt altijd als er een auto bij ons op de oprit rijd, maakt niet uit wie het is. Ook niet als ze langs ons rijden over de weg, nee echt alleen op de oprit. En het is niet zo dat iedereen die bij ons komt even naar hem toe gaat voor een snoepje haha.
En mijn bijrijdpaard is een houdini die zich constant los maakt, ze blijfft gewoon net zo lang aan het halstertouw prutsen tot ze los staat.

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:25

Ik poets mijn paard altijd los. Ik begin in de nek en werk naar achteren. Maar zij vind de nek het leukst, dus als ik een stapje richting haar achterhand zet, stapt zij ook achteruit. Haar nek is dus altijd heel schoon :+

Als ze wil spelen, gooit ze met haar hoofd. Zo erg dat iemand me ooit vroeg of ze een tumor heeft.

Tijdens regenachtige periodes krijgt ze haar hooi in een hooinet. Ik kom de wei op, en geef haar haar bak met korrels in de wei. Normaal zou ik ondertussen de stal uitmesten (waarbij de kruiwagen in de deuropening staat, als ik dat niet doe komt ze zich moeien en in de weg lopen), maar als ik niet heel snel haar hooinet vul en klaar hang, gooit ze de half volgeschepte kruiwagen om.

Ze gaat ook altijd in trance als ik haar uier schoon maak. Ze stopt zelfs met eten. Hoofd zakt tot haar lippen de grond raken.

Ze laat ook altijd scheten tijdens het hoefkrabben. Aan mij wil ze haar hoeven eigenlijk niet echt geven, toch zeker de voorste niet, de achterhoeven zijn meestal geen probleem. Aan de smid geeft ze ze altijd meteen.

Vast zetten aan een touw is een no go: ze werkt haar hoofd altijd onder het touw door. Ik gebruik dus een veiligheidsketting.

En mijn paard heeft een ingebouwde klok, echt waar. Als ik na 18u pas op stal verschijn, is ze altijd heel boos en ongeduldig.

Ik kan 4-5 dagen op vakantie, maar als ik langer weg blijf kijkt ze me de eerste dag dat ik terug ben niet meer aan en draait ze haar kont naar me. Ook als ik met een ander paard rij en zij me kan zien :+