Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hippotha schreef:Hij komt inderdaad uit Spanje. De vorige eigenaresse woonde daar en heeft hem 5 jaar gehad. Toen ze hem kreeg was hij zelfs bang als hij geborsteld werd. Een bit krijg je niet in. Zijn mond was beschadigd.
Hij heeft in ieder geval geen fijn verleden gehad.
Maar hij wordt wel steeds dominanter heb ik het idee. Of het is iets anders.... Bokken als hij niet direct mee mag met de rest. Zijn hele hals 1 kant (richting huis) op buigen, zodat ik hem bitloos niet meer kan sturen naar de andere kant (kant van stal af)
Of dit is ook angst.....
Het is moeilijk.
Marije_1997 schreef:Hippotha schreef:Hij komt inderdaad uit Spanje. De vorige eigenaresse woonde daar en heeft hem 5 jaar gehad. Toen ze hem kreeg was hij zelfs bang als hij geborsteld werd. Een bit krijg je niet in. Zijn mond was beschadigd.
Hij heeft in ieder geval geen fijn verleden gehad.
Maar hij wordt wel steeds dominanter heb ik het idee. Of het is iets anders.... Bokken als hij niet direct mee mag met de rest. Zijn hele hals 1 kant (richting huis) op buigen, zodat ik hem bitloos niet meer kan sturen naar de andere kant (kant van stal af)
Of dit is ook angst.....
Het is moeilijk.
Steek er veel rust, tijd en consequentie in. Ze willen vaak iets te graag en daar moet je wel voor waken. Vooral omdat ie dus niet goed behandeld is geweest is rust en tijd belangrijk. Mijn Spanjaard word agressief van een dressuurzweep, maar door rust te houden en tijd er in te steken gaat het steeds een beetje beter.