Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar nog weinig zo te zien........
Sellyxx schreef:Is dat niet gewoon hetgene waar ze het makkelijkst bij kunnen? (als je op je paard zit?). Daarnaast, je kleding verschilt vaak/kan je wassen maar schoenen hebben wellicht een vertrouwde zelfde (poeppaarden) geur.
Wistaire schreef:Interessant, geen idee.
Net iets anders, maar... meer mensen die hier ervaring hebben met 'oksel'katten?
Met meerdere katten gehad dat ze niet uit oksels te krijgen zijn![]()
Mijne ruikt (en likt) het liefste je oog uit
kamille schreef:Ja grappig he, dat is mij ook opgevallen Ik denk omdat je je schoenen maanden of jarenlang draagt zonder ze te wassen waardoor er heel veel verschillende geurtjes aan zitten, aan je zolen dan. Met name paardenmest zal interessant zijn. Ik merk het altijd als ik in het weiland ga liggen
superpony schreef:Ik klikte het aan omdat ik echt benieuwd was naar alle leuke reactiesMaar nog weinig zo te zien........
Ruik zelf eens aan je schoenen. Wat ruik je? Wat doe je met je schoenen? uitmesten? Kom je bij andere paarden daarmee? Of rij je met andere schoenen?
Hier doen ze het niet veel. Ruiken wel aan me, maar ik ruik naar hun en ze ruiken elkaar de hele dag.
Wel ruintjes en hengsten gehad die graag de veters wilde pakken.
MiekeFS schreef:Persoonlijk denk ik dat het voor het paard een vorm van contact maken is. En als je erop zit kan hij het beste/ makkelijkste bij je voeten komen. Buig eens en steek je hand uit in een zachte vuist met de knokkels naar boven als je erop zit. Ik denk dat zijn neus dan je hand aanraakt onderzoekb/besnuffeld.
Op stal ook als het hoofd laag is is hij ontspannen en relaxt dan zitten je benen (of billen) ook het dichtste bij zijn lippen/neus.
xRoossie95 schreef:Wistaire schreef:Interessant, geen idee.
Net iets anders, maar... meer mensen die hier ervaring hebben met 'oksel'katten?
Met meerdere katten gehad dat ze niet uit oksels te krijgen zijn![]()
Tellen 'oogkatten' dan ook?Mijne ruikt (en likt) het liefste je oog uit
![]()
Mijn paard snuffelt overigens ook altijd aan mn voeten, maar gaat ook zachtjes knagen en trekken aan de veters