Door de week sta ik om 7uur buiten om te voeren en staan mijn 2 paarden altijd bij t hek te wachten op het eten.
Dit keer lag mijn shetje in de bak met mijn paard ernaast (lag wel rechtop). Op hun vaste slaapplekje. Vond ik al gek, want hun vaste dutjestijd is rond 10uur sochtends. In elk geval niet om 7uur sochtends.
Paard stond gelijk bij t hek toen ze me doorhad, shetje gaf nog steeds geen reactie.
Rammelen met de staldeur om voer te pakken en met brokken rammelen ook geen reactie, wat ik wel heel gek vond, want als t om eten gaat staat ze vooraan..
Normaal fluit ik ook wel eens als ze liggen slapen even voor de check of ze nog reageren. Dan zie ik altijd wel een oortje draaien.
En ook dat niet. Toen ben ik er maar naar toe gelopen ondertussen dat ik dr riep en wat floot. Naast haar ook geen reactie en bij aanraking. Pas bij wat hardere aanraken (beetje aan de manenkam schudden) schrok ze opeens, sprong op en rende voor me weg.
Daarna wou ze wel gelijk eten hebben en at t ook gewoon normaal op.
Verder oogde ze ook normaal.
Heb dit nog nooit meegemaakt. Wat zou dit kunnen zijn? Gewoon per toeval in zeer diepe slaap getroffen of wat anders?
Pony is verder gewoon kerngezond