Problemen met uit de wei halen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Paaaaaard123

Problemen met uit de wei halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 12:14

Hoii,
zoals de titel al zegt heb ik een probleem met uit de wei halen van mijn verzorgpaard. Ze is 6 jaar en ik verzorg haar pas half jaar.

Wanneer ik haar uit de wei wil halen en ik naar haar toe loop, draait ze dr kont naar mij of doet haar oren in dr nek en wil bijten.

Mijn instructeur zei dat ik haar moest wegjagen als ze zo doet en haar naar mij moet laten komen. Ik jaag haar dan ook weg en Ik beloon haar als ze gewenst gedrag vertoond. Vervolgens wil ik haar dan uitnodigen om naar mij toe te komen maar ze blijft dan staan. Als ik naar haar toe wil lopen rent ze vaak weer weg. Zoals je snapt schiet dit dus niet echt op en ga ik vaak weg omdat ik haar niet kan vangen.

Haar eigenaar lokt haar met lekkere dingen maar dit lukt mij ook niet altijd en heb niet het idee dat het probleem daardoor minder wordt.
Buiten de wei is het echt een super braaf paard en kan ik er alles mee doen dus dan is er geen probleem.

Heeft er misschien iemand ervaring of tips voor dit probleem?
Heel erg bedankt alvast! _/-\o_

white_flame

Re: Problemen met uit de wei halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:16

Mijn paard deed ongeveer het zelfde.
Wegjagen doe je goed, alleen dat je er naar toe loopt als ze blijft staan moet je niet doen.

Als ze niet wil komen, opnieuw wegjagen. Tot ze uit zichzelf komt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:19

Mijn man heeft hetzelfde probleem met zijn paard, zijn oplossing is om mij zijn paard te laten vangen :+
Eenmaal het halster om is er geen enkel probleem meer.

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie