In het begin hebben ze uiteraard even de rangorde moeten vastleggen maar na een paar weken ging het goed.
Nu merk ik dat mijn jongste quarter steeds meer op zijn kop krijgt en hard ook
Hij heeft twee wondjes, ongeveer ter grote van een 2 euro munt... echt open, niet tot bloedens toe maar haar weg. En nog verschillende plekken waar je ziet dat hij een flinke knauw heeft gehad.
Dit is pas sinds drie dagen dat hij dit heeft. En iedere dag komt er wel 1 of meerdere plekken bij.
Ik weet niet wie hem zo tussen pakt. Iedere keer ik bij hun ben is het rustig in mijn kudde.
Nu was vandaag de hoefsmid thuis en hij zei dat ik hem best even appart zet, hij begint ook wat mager te worden, ondanks dat hij op de wei staat, hooi en krachtvoer bij krijgt. Volgens de hoefsmid zou hij te veel energie moeten steken voor zijn wondjes enz. Al lijkt mij dat straf want die plekken en wondjes heeft hij pas sinds 3 dagen.
Maar is het wel zo n strak plan om hem even appart te zetten? Een paard appart vind ik al niks...en ga je het "probleem " dan niet gewoon verplaatsen naar een ander tijdstip?
Hij is ook zo n droepie die zich door niemand laat opjagen. Hij gaat wel aan de kant voor de anderen maar op zijn dooie gemakje en dan heeft hij dus een knauw vast. Dit is altijd al zo geweest maar nu bijt(en) de ander(en) duidelijk veel harder.
Maar wat doe ik nu best? Toch even uit elkaar of hun het zelf laten "uitvechten"?