Onbekende pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DreamRose6

Onbekende pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 15:24

Hoii!
Ik ga komende week een keer naar een shetlander toe om kennis te maken, maar hoe kan je een ''vreemde'' pony het beste benaderen? Kan iemand me tips geven over lichaamstaal, gezichtsuitdrukkingen enz. kortom: Hoe kan ik een ''vreemde'' pony het beste benaderen???

<3
DreamRose6

anjali

Re: Onbekende pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:37

Een worteltje meenemen? De liefde gaat meestal door de maag. Tenzij de eigenaar niet wil dat je hem/haar voert natuurlijk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:40

Wat je nog het beste kunt doen eigenlijk, is de pony in eerste instantie helemaal niet benaderen en gewoon van een afstandje kijken hoe die doet. Kijk hoe hij met eventuele andere ponnies omgaat, of hij naar zn baas toegaat of juist niet..
Hoe die baas met de pony omgaat zegt ook heel veel over het karakter en de opvoeding. Pakt de baas de pony direct vast en dicht bij het hoofd? Of laat hij hem nog een tijdje los, pakt het touw bv in een lusje vast? Doet de pony zelf haar neus in het halster, hoe loopt hij mee, enz enz.

Maar ik ben nogal van het observeren hoor :p

De eigenaar heeft vast ook genoeg erover te vertellen. Ze zijn allemaal anders he :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:44

Inderdaad de eigenaar eerst laten gaan en gewoon kijken. Dan weet je hoe de pony is en kun je je gedrag daarop aanpassen ;)

DreamRose6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 16:35

Heel erg bedankt voor jullie toffe tips <3

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:39

Zo normaal mogelijk, geen spastische en moeilijke houdingen aan gaan nemen.
Hoe onnatuurlijker jij jezelf gaat gedragen hoe meer het een shet opvalt dat je nerveus bent. Ben je relaxed dan zal de pony dat vast ook zijn.
Verder gewoon de eigenaar het initiatief laten nemen zodat je kan zien wat die doet.

DreamRose6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 17:02

bedankt