Paard snapt zijn drinkbak niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Humn

Paard snapt zijn drinkbak niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 05:44

Een paard op de stal snapt zijn drinkbak met lepel niet. Echt! we moeten de lepel ingedrukt houden om hem water te geven. Nu was ik weer in een creatieve bui en bedacht dat misschien een blokje op de lepel hem verplicht deze in te drukken wanneer die zijn neus in de bak steekt.
Wat zijn jullie ervaringen of oplossingen?

Quintto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 06:55

Ik heb mijn paard ook het gebruik van een drinkbak moeten aanleren en ik heb gewoon elke keer als ik op stal was zijn bakje gevult met de hand, hij liep toen wel elke buiten waar die goed kan drinken. Na een paar weken had ie het volgens mij wel aardig door toen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:27

Wat voer er in doen kan helpen,een paar brokjes bijvoorbeeld.
Dat lost,op,het water smaakt lekker en als ze doodrinken leren ze het sneller.

isabellerode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:34

Een appel er in? Dat bijt ie er uit en gaat het water bakje aan

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:37

Dat hadden wij met pony ook. Weet niet of de lepel nou te zwaar ging voor haar of dat ze stromend water eng vond (dat laatste met wassen sowieso destijds en vlg mij was ze alleen drinken uit emmers gewend) Dus ik heb een eigen drinkbak gekocht bij Agradi met een heel gevoelige nippel. Hoefde ze maar beetje tegen aan te komen en water stroomt al. Heb hem eerst heel zachtjes gezet omdat dat heftig spuitende water echt te erg was voor haar. Heeft even moeten wennen en rustig aan steeds iets "harder" gezet tot een redelijk volloop-tempo, maar daarna was t geen probleem meer. Nu als ze in grote "broer" zijn box staat drinkt ze gewoon uit de lepel-bak HAHA. Maar dat heeft wel een jaar of 2 a 3 geduurd eer ze dat deed.