Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Apart. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel makkelijk om te kunnen controleren. Mijn ruin is heel preuts, altijd een heel gedoe als de koker eens vies is.
Het is de natuur. Waarom laat je je paard niet lekker doen wat fijn voor hem voelt kabayo? Je hebt er afgezien van het beeld toch geen last van?
capopjekop schreef:Apart. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel makkelijk om te kunnen controleren. Mijn ruin is heel preuts, altijd een heel gedoe als de koker eens vies is.
Het is de natuur. Waarom laat je je paard niet lekker doen wat fijn voor hem voelt kabayo? Je hebt er afgezien van het beeld toch geen last van?
[***] schreef:Dat kan zekerDie heet 'over-arousal' en is doorgaans frustratie/opgewondenheid. Heeft te maken met het feit dat het 'zoek-systeem' (wat ze gebruiken om de antwoorden te zoeken op vragen die je stelt, om daar een beloning en goed gevoel uit te halen) dicht bij het 'frustratie-systeem' ligt en met de juiste (of verkeerde, hoe je het bekijkt
) handelingen dat getriggerd wordt.
In het topic in mijn onderschrift staat er toevallig meer over, met een video-reeks met uitleg over alle systemen die bij zoogdieren voorkomen, maar dan op paarden gericht.
Ontspannen uitschachten kan natuurlijk ook, maar dan is de lichaamshouding van je paard heel anders dan dat ik uit de omschrijving haal.
Lynn2014 schreef:tijdens grondwerk krijgt hij niet altijd een snoepje, dit blijft elke keer voor hem een verrassing ) ...
.. als ik met mijn handen in de buurt van zijn hoofd kom snuffelt hij eraan.
Kabayo schreef:capopjekop schreef:Apart. Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel makkelijk om te kunnen controleren. Mijn ruin is heel preuts, altijd een heel gedoe als de koker eens vies is.
Omdat ik er niet van gediend ben. En een hengst/ruin hoeft niet opgewonden van mij te worden. Van een merrie is ander verhaal. Iets met opvoeding...
Joliieeenn schreef:Is dit niet net gewoon ontspanning?
Knert schreef:Nou ruinen kunnen echt wel opgewonden raken en zelfs dekken hoor. Alleen die drang is er vaak totaal niet. Maar het kan wel degelijk.