pompadour schreef:Een hengst gaat wel voor problemen zorgen als er een hengstige merrie in de buurt is.
Ik heb een hengst mee gemaakt op de manege. In het begin geen problemen tot een merrie hengstig was en samen met amazone aan het lessen was.
De hengst is losgebroken. en is over het hek gesprongen. Ze reden in de buitenbak ,
De hengst heeft de merrie besprongen terwijl het meisje erop zat
Het is bekend als een hengst een merrie dekt dat hij in de schoft van de merrie bijt.
Dus het meisje liep gevaar . Als de hengst in de nek van het meisje had willen bijten dan was ze dood.
Er was een gigantische chaos. Baas B moest het meisje van haar paard af zien te krijgen en dan was ook niet zonder risico. Toen het meisje eraf was. Stond er 1 voorbeen in de stijgbeugel van de hengst.
(met zijn hoef). En is ook groot gevaar mocht het paard met zijn voorhoef door stijgbeugel schieten. Wat er dan zou gebeuren, wil je niet weten.
De eigenaar moest zijn hengst gaan casteren anders moest ie van de manege af. Sinds erna Mocht er geen Hengst meer op de manege gestald staan.
Ik geloof niet dat ik gesuggereerd heb dat je zomaar op elke plek hengsten kunt houden, jouw voorbeeld onderschrijft dat alleen maar. Maar mocht je eroverheen gelezen hebben, bij deze:
Serenity350 schreef:Dat op heel veel plekken het niet gewoon is om hengsten ook hengst te kunnen laten zijn houdt helaas ook in dat dat dus niet op elke plek ook gewoon kan.
Serenity350 schreef:Wat natuurlijk niet wegneemt dat momenteel iedereen maar zomaar hengsten moet gaan houden, want zonder de kunde en het juiste beleid kan het ook gevaarlijk worden.
Maar er zijn meer plekken met paarden dan alleen maneges. En per manege verschillen de mogelijkheden binnen de accomodatie ook. Jouw voorbeeld toont alleen maar dat je dus inderdaad niet lukraak ineens overal maar hengsten moet gaan stallen, en dat was dus ook niet de strekking van mn bericht.