Hoi, Ik was gisteren op een stal waar mijn dochter aan het rijden was. Ik was een beetje naar de ponys aan het kijken en eentje kwam kroelen.
Hij was hartstikke lief en toen ik dat tegen een medewerkster van de stal zei, gaf ze aan dat hij te koop stond.
Ik heb hem opgezocht, en in de beschrijving stond dat hij eenkennig was. Ik zie dat wel vaker bij advertenties staan trouwens, maar wat wil dat zeggen over het gedrag?
Wil dat zeggen dat hij zich niet door iedereen laat rijden? Pakken? Aaien?
Ik denk dat hiermee bedoelt word dat het dier langer de tijd nodig heeft om een vertrouwensband op te bouwen dan menig ander paard. In sommige gevallen kan het ook zijn dat het dier niet met iedereen een goede klik heeft en met vreemde/onbekende mensen wat wantrouwig kan zijn in de omgang. Het hoeft echter niet meteen problematisch te zijn, wel belangrijk dat er een goede klik is tussen dier en ruiter.
Misschien wordt er bedoeld dat het best een tijdje kan duren voor dat het paard een bang op bouwt met iemand, maar het gedrag wat jij hier beschrijft klinkt niet echt als eenkennig. Ik zou inderdaad ook de verkoper even vragen wat er mee bedoelt wordt, aangezien dit een begrip is dat door iedereen anders opgevat wordt.