Ik heb sinds kort een nieuw paard een 12 jarige tuiger ruin van 1.74 hoog. Een super lief paard in de omgang en met rijden, vind alles leuk en ik mag alles doen. Hij is super rustig op stal en echt een rustige braverd. Ik loop alleen tegen twee “kleine” probleempjes aan. Ten eerste staat hij nu nog geen week bij mij op stal en is het misschien een kwestie van wennen, maar hij springt steeds zijn paddock uit. De paarden worden in de ochtend een aantal uur buiten gezet, ze hebben allemaal een aparte paddock, maar kunnen wel neuzen. Mijn paard echter is nu al drie keer uit de paddock gesprongen en sloopt daarbij het bovenste stroomdraadje (de rest van de paddock is een houten hek, in principe hoog genoeg). De eerste keer schaade hij enkel zijn achtervoetjes, de tweede keer is hij met een ander paard mee gesprongen wat wel vaker uit de oaddock en weide springt en de laatste keer kln ik geen reden bedenken waarkm hij eruit zou springen en ik hij gevallen en heeft daarbij zijn schouder gekneusd. We staan nu dus een aantal weken op rust. Ik weet alleen echter niet exht wat ik moet doen tegen dit eruit springen... Moet hij gewoon wennen, heeft hij stress, wil hij niet buiten zijn ik weet jet niet, vandaar mijn vraaf misschien heeft iemand tips of ideeën. Alles is welkom!
Verder trapt hij steeds tegen zijn staldeur wanneer hij nog maar denkt dat hij eten krijgt. Logisch natuurlijk, maar toch wil ik proberen het af te leren. Als hij trapt en ik loopt naar hem toe om te zeggen dat bet niet mag, stopt hij en gaat hij netjes achteruit als ik sat vraag, maar 5 mib later begint hij dus weer. Het is echt een lieverd hoor, maar ook voor zijn eigeb veiligheid wil ik proberen dta trappen af te leren. Iemand daar ideeën voor? Ik lees graag jullie reacties!
Groetjes Valerie