Britta31 schreef:Hij richt mijn man af.
XxLiEsJuHhxX schreef:Alice0cullen: Voor mij persoonlijk ligt het helemaal aan de situatie of ik een paard stil laat staan en afwacht of dat ik zeg kom hier kunnen we best langs.
Een van mijn meest belangrijke redenen is misschien wel de gevolgen. Sommige momenten een paard vooruit dwingen levert gevaarlijke momenten op. Veiligheid voor beide gaat voor mij voorop.
Mijn vorige paard sloot zich af van de wereld. Haar vooruit dwingen op zo'n moment was alles behalve slim. Haar moest je simpelweg eerst terug op aarde laten komen en haar, haar paniek de baas laten worden. Dan konden we weer vooruit. Een paard dat in paniek stil gaat staan is stilstaand altijd nog heel veel veiliger dan wanneer ze in paniek af gaan.
Mijn huidige paard heeft momenten dat ik zeker kan zeggen he kom op dit slaat nergens op. Haar dan door laten lopen is dan ook geen probleem. Maar zij heeft ook momenten dat zij compleet in paniek raakt omdat ze niet verder durft maar in het verleden gedwongen is. Die momenten zijn simpelweg echt levens gevaarlijk. Ik heb 100000% de voorkeur aan een paard dat stil gaat staan om te ontdekken en te willen denken dan een paard dat helemaal over de zeik raakt niet meer kan denken en zo een groot gevaar voor iedereen in de buurt word.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 2 bezoekers