Ideeën om te doen met pony en jonge amazone

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L1nda_91

Ideeën om te doen met pony en jonge amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:30

Een stalgenootje (9, bijna 10) heeft sinds een paar maanden een nieuwe pony.
Een 4,5 jarige die vrijwel altijd alleen heeft gestaan.

De betreffende pony moet nog veel leren, maar is wel eerlijk.
Hij vond het in het begin erg lastig om in de bak te lopen als hij de andere paarden niet zag, dat uitte zich in rennen richting de uitgang. Nu het stalgenootje wat meer leiding durft te geven gaat dit een stuk beter. We oefenen nog even door met stilstaan als hij te hard gaat lopen. Ook mag hij wat meer respect hebben voor je eigen ruimte en het stil blijven staan. Maar ook dat gaat inmiddels beter.

Morgen geef ik haar weer les, maar omdat er nu sneeuw ligt, zoek ik wat leuke dingen om aan de hand te gaan doen. Iets waar ze allebei plezier in hebben, maar toch allebei wat kunnen leren en de band onderling kunnen versterken.

Hebben jullie leuke ideeën? :)

xrobbiee

Re: Ideeën om te doen met pony en jonge amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:36

Misschien een idee om een schriktraining aan de hand te doen? Zeiltje neer leggen, een vlag omhoog houden en daar onderdoor, spelen met een bal als die aanwezig is, zigzag tussen hindernis palen doen. Ook leuk om met meerdere te doen van de pension stal, dan is klaar zetten en opruimen niet zo veel werk ;)

L1nda_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:44

xrobbiee schreef:
Misschien een idee om een schriktraining aan de hand te doen? Zeiltje neer leggen, een vlag omhoog houden en daar onderdoor, spelen met een bal als die aanwezig is, zigzag tussen hindernis palen doen. Ook leuk om met meerdere te doen van de pension stal, dan is klaar zetten en opruimen niet zo veel werk ;)

Dat is een leuk idee inderdaad! :D

Questquedit

Re: Ideeën om te doen met pony en jonge amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:06

Misschien kan je een leuk parcours neerzetten van pionnetjes en balkjes? Slalommen om de pionnen, balkjes in een L neerleggen en er doorheen lopen (evt een stukje achterwaarts), balkjes neerleggen om overheen te stappen in het tempo van je stalgenootje.

L1nda_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 22:11

_Cassidy schreef:
Misschien kan je een leuk parcours neerzetten van pionnetjes en balkjes? Slalommen om de pionnen, balkjes in een L neerleggen en er doorheen lopen (evt een stukje achterwaarts), balkjes neerleggen om overheen te stappen in het tempo van je stalgenootje.

Ook leuk! Ik denk dat ik dit combineer met de schriktraining :)