Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
tengeltje11 schreef:maar een vieze achterkant krijg je volgens mij door je merrie die hengstig is?
dit heeft toch niets te maken met een ruin die dekt?
los daarvan zie ik daar ook niet direct veel problemen in.
een hengst(of ruin) die regelmatig dekt,houdt zo zijn hele boeltje schoon,waardoor er in normale omstandigheden ook geen problemen ontstaan.
er zijn echt veeeel ruinen die nog wel dekken.
tengeltje11 schreef:los daarvan zie ik daar ook niet direct veel problemen in.
een hengst(of ruin) die regelmatig dekt,houdt zo zijn hele boeltje schoon,waardoor er in normale omstandigheden ook geen problemen ontstaan.
Iris_123 schreef:tengeltje11 schreef:maar een vieze achterkant krijg je volgens mij door je merrie die hengstig is?
dit heeft toch niets te maken met een ruin die dekt?
los daarvan zie ik daar ook niet direct veel problemen in.
er zijn echt veeeel ruinen die nog wel dekken.
Als hij haar heeft gedekt komt er wit slijmerig spul hij haar ‘jeweetwel’ en dit zit ook op haar achterbenen. Ik dacht dat dit van hem komt, maar nu begin in te twijfelen of dat wel kan.
Ik heb altijd ruinen gehad en nu sinds een paar maanden een merrie, dus dit is allemaal nieuw voor mij..
Ik hoor juist dat het niet goed is voor de merrie, voor haar rug en eventuele infecties. Daarbij heeft zij en de andere merries regelmatig wonden.
pompadour schreef:daantjuhhh schreef:Een klophengst bedoel je?
Een ruin kan ook gewoon sperma spuiten.
Alleen zitten er geen levende cellen in die kunnen zorgen voor nageslacht.
ja een klophengst. volgens mij wel . Of ie vruchtbaar is. Waarschijnlijk niet