Mijn paard wil niet meer alleen weg. Wie kan mij helpen?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jessicadv

Mijn paard wil niet meer alleen weg. Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 08:02

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn merrie en weet niet meer hoe ik dit kan oplossen.

Merrie is een kwpn van 20 jaar. Het probleem is gekomen toen ik haar meenam om te verzorgen uit de wei. Wei afgesloten omdat ik daarna ging loswerken. Ze staat samen met een andere pony. Die kwam in galop en hinnenkend aangeren. De pony moest vervolgens op de rem vanwege het draadje. Mijn paard was volledig in paniek (er was wat met zn maatje). Naja gewoon doorgewerkt. Totdat ze tot rust kwam.

De keren erna wou ze niet meer alleen mee. Wat dus inhoud. Om haar normaal mee te kunnen nemen om re verzorgen ed. Moet ik de andere pony meenemen.

Dit geld ook voor buiten rijden. Dit was eerst allemaal oke alleen, maar nu is ze de hoek om en krijgt ze blinde paniek.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Kan iemand mij raad geven?

Groetjess :)

Elisa2

Re: Mijn paard wil niet meer alleen weg. Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:19

Ging het hier voor wel gewoon goed? ik denk dat het een kwestie word van toch steeds alleen mee nemen, ook gewoon voor korte stukjes/ andere dingen en haar zo weer wat vertrouwen op laten bouwen dat alles gewoon weer goed is als ze terug komt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

jessicadv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 10:36

Elisa2 schreef:
Ging het hier voor wel gewoon goed? ik denk dat het een kwestie word van toch steeds alleen mee nemen, ook gewoon voor korte stukjes/ andere dingen en haar zo weer wat vertrouwen op laten bouwen dat alles gewoon weer goed is als ze terug komt.

Hiervoor ging inderdaad alles goed. Ze is een merrie van 1.80 meter. Het is niet dat ik bang voor haar ben en ben ook niet bang dat ze mij omver loopt. (respect heeft ze wel) maar ik wil geen ongelukken krijgen. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat ze er een paal uit sloopt

ze_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 03:54

jessicadv schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn merrie en weet niet meer hoe ik dit kan oplossen.

Merrie is een kwpn van 20 jaar. Het probleem is gekomen toen ik haar meenam om te verzorgen uit de wei. Wei afgesloten omdat ik daarna ging loswerken. Ze staat samen met een andere pony. Die kwam in galop en hinnenkend aangeren. De pony moest vervolgens op de rem vanwege het draadje. Mijn paard was volledig in paniek (er was wat met zn maatje). Naja gewoon doorgewerkt. Totdat ze tot rust kwam.

De keren erna wou ze niet meer alleen mee. Wat dus inhoud. Om haar normaal mee te kunnen nemen om re verzorgen ed. Moet ik de andere pony meenemen.

Dit geld ook voor buiten rijden. Dit was eerst allemaal oke alleen, maar nu is ze de hoek om en krijgt ze blinde paniek.

Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Kan iemand mij raad geven?

Groetjess :)

Probeer stilletjes aan ze van elkaar te scheiden,en doe wat leuke dingen met je merrie zo vergeet ze haar maatje even zonder dat ze het merkt.De andere kun je ook zo afleiden.Je kan met je merrie spelletjes doen enzo.
Hopelijk heb je er iets aan en succes!

♡HORSES ARE PROOF GOD LOVES US♡

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie