Heeft je paard een (rare) fixatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:05

Eerdere verzorgpaard ging altijd in de aanval als de kat in de bak kwam. Het was niet alleen even nieuwsgierig kijken wat de poes deed, het was oren naar achteren, kop omlaag met ontblootte tanden en extra hard stampen zo gauw we dichter in de buurt van de kat kwamen. Wonderlijk genoeg had hij dit alleen maar in de bak, tijdens het zadelen absoluut niet. Poes heeft nooit de hint begrepen, maar is gelukkig ook nooit geraakt :')

De andere merrie die ik reed had het niet zo op ingepakte hooibalen. Werd ze wat nerveuzig van.

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 13:08

Hahaha, ik hoor het al; ik hoef me geen zorgen te maken... :)F

Práchtige fixaties allemaal!

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:15

Shetland Veulentje van 5.5 maand oud waar ik mee speel (en de basis dingen aanleer. Zoals meelopen. Voetjes optillen. Netjes vast staan en heel veel knuffelen) rolt altijd graag voor we gaan beginnen met lopen. Waarom? Weet ik niet, maar zodra ze door heeft dat we gaan lopen moet en zal er eerst gerold worden :D .

vikawiek

Berichten: 1506
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:21

Mijn paard had iets met sloten, alles moest open. Zo'n beetje elk slot dat er is hebben we geprobeerd maar mevrouw stond in de ochtend gewoon weer bij het voer. Uiteindelijk met strotouw om de stal geprobeerd in een paardenknoop... tevergeefs. Vast zetten op de poetsplaats ging dan ook met een trailerlijn :')

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:25

Akires1 schreef:
De reden dat ik dit topic open is dat de mijne dat dus wel heeft :)
Al vanaf dat hij een veulen is, heeft hij een fixatie voor.... mijn voeten! :D
Wanneer ik bij hem kom (of hij bij mij), is het eerst altijd even begroeten, maar daarna gaat hij vrijwel altijd meteen met zijn neus naar mijn voeten.
Soms moet ik z'n hoofd echt omhoog tillen. Raar dier...

Nu ben ik benieuwd of hier mensen zijn die óf dit herkennen, óf die ook een paard hebben met een rare fixatie.

Oh en een verklaring voor het gedrag is ook welkom; ik kan het niet bedenken :)
(Het maakt niet uit wat voor schoenen ik aan heb en m'n voeten zijn schoon :)) )

Toch is het de geur.Paarden kunnen nog beter ruiken dan honden,en uit geuren kunnen ze iets opmaken.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:32

Ja hoor, hier ook eentje met meerdere tics: alles wat ook maar enigszins kan in zijn mond pakken en mee slaan en gooien. Dus ook grote cementbakken en palen waar nog een oogje in zit om vast te pakken. Ritsen zijn leuk om omhoog/omlaag te doen. Touwtjes aan kleren zijn ook onweerstaanbaar. En 1 van zijn grootste hobby's is gaan drinken en zich dan bij je melden om te kroelen en met ongetwijfeld veel plezier de laatste flinke slok in je nek te laten lopen. Gebeurt zó vaak dat het echt geen toeval kan zijn. Volgens mij vind hij dw reactie van mensen helemaal geweldig :')

Oh ja, de schuiven op de staldeuren open en dicht maken is ook iets erg leuks voor hem.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:43

O, wacht, schiet er mij er nog een te binnen van vorig paard, mafje. Mafje moest voordat we met de trailer weggingen altijd even mesten. Dus aarzelend en draaiend paard voor de klep, totdat ik wat mopperig werd en beloofde dat ze mocht mesten in de trailer en dat ik die nog zou opruimen voordat we weg zouden gaan. Dus het volgende ritueel: paard in de trailer, klep dicht, baasje even plassen (op een mensen wc), mafje even mesten in de trailer, klep weer open, baasje mest eruit halen, paard OK en klep weer dicht en rijden maar.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:44

Ritsen, douche aanzetten, zich zelf los maken, zweetmes in de mond pakken en vasthouden. Oh ja halsters slopen. Had bijna elke week wel een halster kapot, zelfde met dekens.

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:54

Op haltertouw móet gekauwd. Altijd... ( Je snapt: vastzetten gebeurd met een kettinkje. Halstertouw kan echt alleen voor het aan de hand stappen ( en ook dan is het opletten :) )

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:08

Stoelen en krukjes.
Die van mij moet altijd stoelen en krukjes om gooien.
Gebeurd dus ook regelmatig als we op het terras zitten :')

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:11

boten, kano's, roeiers, surfers....eigenlijk álles wat wél over water kan en hij niet...

Echt waar, mijn paard heb ik nu 23 jaar, heb hem járen in het Amsterdamse bos gereden (waterfietsen, kano's, roeiers) heb hem op het strand gehad, en sta nu al járen naast de Vecht en werkelijk iedere dag zijn bootjes opnieuw heel raar!!! kleine bootjes, grote boten, zeilboten, sloepen, roeiers werkelijk alles op het water blijft hij vreemd vinden....

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:13

Ook schoenen! Hij moet altijd even kijken welke schoenen ik vandaag aan heb. :)

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:23

:') hij staat graag op de uitkijk op een hoog punt. Je kan hem echt blij maken met een berg zand in de wei. Ook tijdens buitenritten wil hij graag op een heuvel op de heide even stilstaan en uitgebreid om zich heen kijken.

Daarnaast haalt hij graag dingen uit de knoop, maakt hekken en stallen open, zoekt overal naar brokjes en snoepjes, steelt petjes van hoofden als hij de kans krijgt, gooit graag dingen om of op de grond en steekt zijn hoofd in openstaande ramen en deuren. Dat laatste is erg grappig in de Mac drive...

Het is nooit saai... hij verzint altijd wel iets om een geintje uit te halen.

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 14:24

Doedatje schreef:
Ook schoenen! Hij moet altijd even kijken welke schoenen ik vandaag aan heb. :)

:) Heeft die van jou ook zoveel tijd nodig?
Als ik niet wegloop of z'n hoofd omhoog haal, kan die zó een paar minuten zo blijven staan.

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:25

Die van mij snuift lijntjes :oo

Nouja, hij heeft een fixatie met ruiken aan stroomdraad.

En mijn jaarling vindt het belangrijk dat emmers op de kop gegooid worden als ze leeg zijn, wel zo duidelijk.

JeaDH

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:43

NinaCharlie schreef:
...voedsel.. :D


Dit sowieso :j

En we hebben een pony die kijkt heel vaak omhoog waarnaar? Het licht? ze doet t zowel binnen als buiten.

Afbeelding

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 18:14

Dat levert wél mooie plaatjes op.

Mijn pony vroeger pakte altijd zwepen vast.
Hij pakte hem uit mijn hand als ik op hem zat, maar ook van de grond als ik mijn zweep had laten vallen. Super handig!
(Volgens mij was zijn motto: "beter een zweep in mijn mond, dan een tik op mijn kont" :j )

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:24

Leuk topic!

Mijn ene paard heeft een watertic, hij moet en zal spelen met water, liefst flossend door zijn tanden

https://youtu.be/KuoY7FBOx1Y

Mijn andere paard wil ook altijd hoog staan, uitkijkend over zijn 'koninkrijk' _O-
Ow en zet een kruiwagen in de wei en hij mest in. Super handig, ware het niet dat de andere de kruiwagen perse in wil gooien... 8)7
Laatst bijgewerkt door TinGu op 04-10-18 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:24

Kusjes en duwtjes geven!!! Ook dingen omgooien doet hij graag. Tijdens het rijden is hij vaak nieuwsgierig naar mijn voeten; zodra we even stilstaan kijkt hij helemaal om om ernaar te kijken en eraan te ruiken haha!!

D_akota

Berichten: 672
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:18

_O- :):) wat een grappige topic, daarom reageer ik nog even! Mijn shet eet kersen met pit en al. Vindt hij super lekker. Pruimen smaken hem ook goed maar dan spuugt hij de pitten uit. Ziet er altijd erg grappig uit.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:29

Mijn merrie: veulens. Trekt zich letterlijk los om naar de veulenwei te rennen.

Mijn ruin: de bovenste delen van de vrouw :+

Oude heer: mijn tenen :D

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:36

Uh... Kleine meisjes. We staan op een manege en meisjes aan de bakrand betekent stilstaan en geaaid worden. Meisjes in de stal betekend aandacht trekken. Mijn verzorgster meldde het pas ook. Die stond uit gaLop opeens stil.... volwassen aandacht vindt ze ook leuk, maar daar remt ze niet voor. Ze is 1.75m trouwens.

Mijn vorige paard trok altijd de knoop van mijn spijkerbroek als ik stond in te vlechten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:57

Paard 1: mens optillen aan broek als ze gebukt staat - het gaat hier om een Shire dus hij heeft mij vaker dan eens met de voetjes van de vloer gehad. Hij pakt mijn riem of broek rand vast en tillen maar :+
Paard 2: mens ophangen aan sjaal of kraag - eerst is het kriebel, kriebel en dan RUK. Dit weekend heeft hij de capuchon van vriend zijn jas nog er af gerukt.
Paard 3: mens in knieholte bijten zodat mens omvalt - doet dit ook bij paarden. Vindt ie te grappig.
Paard 4: urenlang met zn lipje kriebelen. Op mijn arm, mijn rug, het maakt niet uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar paard 4 haha

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:03

Mijn merrie vindt honden helemaal geweldig. Ze wordt zo blij als ze ze ziet en ze wil er dan perse naartoe en het liefst wil ze er mee spelen :+ mijn hond kan helaas niet mee naar de paarden, maar gelukkig lopen er genoeg hondjes op stal rond die ze kan besnuffelen en kusjes kan geven :')

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Heeft je paard een (rare) fixatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:09

Mijn oude paardje(helaas al een aantal jaar overleden) gooide altijd de waterbak in de weide om om er meteen in te rollen zowel winter als zomer