Kabayo schreef:Ik kan de pensionhouder best begrijpen. Het geluid is stront irritant. Al helemaal als je daar de hele dag naar moet luisterenEn vaak heb je paarden die dat gedrag kopiëren (stal ondeugd)
Wij hadden een paard op stal dat verschrikkelijk weefde. Ontzettend irritant. Werd er gek van en op het laatst stonden er meer te weven...
Dark7 schreef:Kabayo schreef:Ik kan de pensionhouder best begrijpen. Het geluid is stront irritant. Al helemaal als je daar de hele dag naar moet luisterenEn vaak heb je paarden die dat gedrag kopiëren (stal ondeugd)
Wij hadden een paard op stal dat verschrikkelijk weefde. Ontzettend irritant. Werd er gek van en op het laatst stonden er meer te weven...
Pensionhouder woont er 800 meter vandaan dus hoort het niet de gehele dag en hij doet het ook niet non stop dus dat scheelt... kopieer gedrag is al een achterhaald topic inmiddels...
Monique1963 schreef:Ik heb 10 jaar lang een luchtzuiger in mijn kudde gehad. Band hielp wel degelijk als hij maar goed om zit anders zoog ze er doorheen. Maar je kun gewoonweg niet zo'n band de hele tijd om laten zitten. Bij mij ging het smetten eronder met heet weer.
En dit was mijn tweede luchtzuiger in mijn leven en zowel op de eerste stal waar hij stond als bij die latere merrie in mijn eigen kudde, heeft geen enkel paard het overgenomen.
IsabelleN schreef:Dat er meer paarden op dezelfde stal gaan zuigen/weven komt omdat ze onder dezelfde, verkeerde omstandigheden worden gehouden. Jouw paard deed het al toen 'ie op deze stal kwam. Stel dat je paard de piaffe al kende, zet jouw stalhouder dan ook een paard ernaast zodat 'ie het ook gaat kopiëren?![]()
Band eraf, ongelimiteerd ruwvoer erin. Zo kunnen je paard en de stalhouder oud worden
ponyparadijs schreef:Dat niet overnemen is kul hoor
Mijn toenmalige pony stond tegen over een zuiger
Was geblesseerd mocht de box 3x daags uit voor een wandeling van nog geen 10 minuten.
En die leek het toch echt wel na te doen.
Uit voorzorg een band omgedaan en verhuisd.
Na de verhuizing na 2 weken band af en toen heeft ze het nooit gedaan.
Overigens schijnen ze met luchtzuigen een soort hormoon vrij te krijgen waar ze gelukkig van worden.
De start reden is misschien verveling en maagzweren
Maar de meeste doen het daarna als ritueel omdat ze er een lekker gevoel van krijgen
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 1 bezoeker