Voernijd en verlatingsangst.

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Flipperke

Voernijd en verlatingsangst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 11:46

Hoihoi

Gaat een lang verhaal worden ben ik bang, maar goed hier komt ie dan.

We hebben nu bijna een jaar 2 merries bij elkaar staan shetje 12 jaar paard 1.60 ondertussen 22 jaar.
Ondertussen is daar in april een 17 jarige ruin bijgekomen. Dit is ondertussen een hele hechte kudde geworden. Heel fijn maar er kleven ook wat nadelen aan. Eind juni zijn we met zijn allen naar onze huidige plek verhuisd waar jammer genoeg 2 weken geleden in het woonhuis brand is geweest (best heftig om van zo dichtbij mee te maken)
Paardjes en de bewoners allemaal in orde en dat is het belangrijkste.

Bj (merrie 22) lopen we zolang we haar hebben al mee te klungelen.
Ze loopt niet helemaal lekker, probeert onder het werk uit te komen.. ga zo maar door...vanalles al geprobeerd. Ondertussen is hier mijn nichtje met meer ervaring mee aan de slag gegaan maar toch. Ze is heel lief maar ook heel jaloers. Ze springt over vanalles heen om er maar bij te kunnen zijn. Zet ik haar op stal om met een andere aan de gang te kunnen gaan wordt ze heel onrustig, lijkt bijna te gaan weven en blijft voortduren de rest roepen.
Voernijd hebben we met voeren opgelost maar dreigt er minder gras of hooi te zijn jaagt ze de rest op.
Als ze op stal staat om te oefenen zeg maar heeft zij het er moeilijker mee dan de rest want die doen hun eigen ding wel.

Dan Benji (17 jarige ruin) is heel makkelijk afgeleid en schrikt hierdoor regelmatig niet gemeen Hij gaat gewoon wat harder lopen.
Als we hem op stal zetten blijft ie ook onrustig.
Wat kunnen we doen om wat rust in de tent te krijgen..
Iemand tips en adviezen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie