Angst blijft terugkomen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:18

Ik herken mezelf in verhaal, ben ook een tijd bang geweest, alleen heb nooit zo'n ernstig ongeluk ofzo meegemaakt(gelukkig). Bij mij werkte het simpelweg niet meer op de manege. Ik had geen vertrouwen meer, in het feit dat ik elke week weer voor een verrassing stond op welke pony ik moest, en of dat niet fout ging.(zo ging dat in mij hoofd)
Per toeval ben ik bij iemand thuis te rijden terecht gekomen. Elke week op de zelfde pony, die me al het vertrouwen en plezier in paardrijden dubbel en dwars heeft terug gegeven! Probleem is nog steeds niet geheel over, als ik bijvoorbeeld, op een buitenrit ga, op vakantie ofzo. Moet ik op een onbekend paard, dan schiet ik meteen in de stress en word ik nerveus. Ik dwing mezelf dan door te zetten, en vaak komt alles dan wel goed. Maar echt weg, die angst, nee. Ik weet niet of jij er meer vertrouwen uit haalt om elke keer op de zelfde, vertrouwde pony mag. Maar anders zou je daar naar kunnen zoeken. Maar onthoud: geef niet het paardrijden op! Ooit komt er een oplossing! :(:) :)

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:54

Wat goed om te horen en wat leuk dat je een update plaatst!
Knap dat je het op deze manier hebt aangepakt :j

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:33

Volg dit even, ik ben door een val vroeger ook angstig geworden. Heb een soort hypnose gehad, ze beloofden mij dat ik daarna gewoon weer kan rijden op alle paarden. Heb het idee dat het wel wat heeft geholpen. Alleen moeite met galop, maar mn pony is zo snel, dat je wel in verlichte zit moet... ik ga in sept/okt werken als stalamazone om ervaring te krijgen op verschillende paarden, hoop dan dat ik er wel helemaal vanaf ben. Of nog een hypnose Sessie of emdr? Is een emdr sessie genoeg?

Beste is om een paard te kiezen die je helemaal vertrouwd in jouw geval.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Angst blijft terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:01

Ik vind anders die verhalen hier van mensen die bij een val ruggenwervels braken niet bepaald opbeurend!Ik zou zeggen,je gaat een eigen paard uitzoeken meen ik te begrijpen? Let er dan op dat het een hele brave wordt!En neem geen onnodige risico's.

Isabellieeee
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 23:06

anjali schreef:
Ik vind anders die verhalen hier van mensen die bij een val ruggenwervels braken niet bepaald opbeurend!Ik zou zeggen,je gaat een eigen paard uitzoeken meen ik te begrijpen? Let er dan op dat het een hele brave wordt!En neem geen onnodige risico's.


Ik ben al een beetje aan het kijken. Het wordt sowieso een bomproof paard die kalm is. :)
Alleen nog dat perfecte paard vinden haha