Paard is sterk met springen, en hangt onder tussen in teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard is sterk met springen, en hangt onder tussen in teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:45

Hoi allemaal,

Ik ga springen met een paard die dit zó leuk vind, dat hij iets te entoushiast wordt. Hij versnelt naar de sprong en ik vind dat hij er een beetje ‘lomp’ overheen gaat.

Dit is nog niet zo’n probleem..
Maar ondertussen hangt hij in de teugels. Waardoor ik bijna niks kan doen, ja alleen m’n teugels vasthouden zodat ze niet uit mijn handen gaan...

Wat kan ik doen?

Anoniem

Re: Paard is sterk met springen, en hangt onder tussen in teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:54

Je teugels "losgooien" ;) Klinkt heel tegenstrijdig, maar als jij niet vast houdt heeft hij/zij niks om aan te hangen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:00

Dat hij hangt, betekend dat jij ook hangt. Losgooien zou ik dan niet meteen doen, maar het is wel een wisselwerking. Het belangrijkste is, is dat hij gehoorzaamt. Ho is nog steeds gewoon ho. Dus ga maar eens overgangen rijden richting de hindernis. Dus van draf naar stap, halthouden, achterwaarts. Wegdraaien, opnieuw aanrijden en weer hetzelfde. Net zolang tot hij weer bij jou is en gehoorzaamt. Dan kun je hem eens rustig doorrijden naar de hindernis. En als je hem weer kwijt raakt, weer terug naar de overgangen. Er komt wel wat precisie bij kijken, dus een keertje daar lees mee krijgen is wel slim dan.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:03

Geef hem niets om in te hangen, dus zelf niet terug gaan trekken.
Verder zoals Jolien zegt, gehoorzaamheid voor de sprong afdwingen. Jij bepaalt het tempo, niet het paard.
Je kunt ook een volte insturen wanneer hij gaat rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:03

Joolien schreef:
Dat hij hangt, betekend dat jij ook hangt. Losgooien zou ik dan niet meteen doen, maar het is wel een wisselwerking. Het belangrijkste is, is dat hij gehoorzaamt. Ho is nog steeds gewoon ho. Dus ga maar eens overgangen rijden richting de hindernis. Dus van draf naar stap, halthouden, achterwaarts. Wegdraaien, opnieuw aanrijden en weer hetzelfde. Net zolang tot hij weer bij jou is en gehoorzaamt. Dan kun je hem eens rustig doorrijden naar de hindernis. En als je hem weer kwijt raakt, weer terug naar de overgangen. Er komt wel wat precisie bij kijken, dus een keertje daar lees mee krijgen is wel slim dan.

Bedankt voor uw antwoord, ik krijg idd les ermee