twijfelgeval

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:23

Bij twijfel niet doen.
Als ik het zo hoor denk ik niet dat je daadwerkelijk écht genoeg ervaring hebt om deze pony te heropvoeden. Wil je de pony echt goed hertrainen dan moet je helemaal bij het begin beginnen. En dan bedoel ik echt dat je weer zo opnieuw begint dat je eerst de leiderschap zonder halster etc onder controle krijgt. Dat wordt vooral heel veel grondwerk, en dan pas ook maar nadenken over rijden.
Ik heb je alleen nog maar over rijden horen praten en nog geen woord over respect, (wederzijds) vertrouwen, grondwerk etc.
Dus nee, ik zou het niet doen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:24

Als het nu nog een dieprode vos is, zou het zowaar mijn merrie kunnen geweest zijn...
Als 11-jarige een net zadelmakke (lang leve de handelaar) 1,5-jarige dominante bitch krijgen, 3 jaar prutsen later konden we eindelijk door dezelfde deur. En we zijn nu 17,5 jaar verder en ze staat hier nog altijd te blinken... Het kan dus ook gewoon (wel met veel bloed,zweet en tranen ;-)) lukken...
De mijne is een brede 1m38 en ik 1m70, nooit problemen mee gehad...

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: twijfelgeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:37

Schofthoogte zegt mij niet zoveel, ik ken kleine quarters die toch gewoon volwassenen dragen, en heel succesvol showen maar wanneer het een ielig gebouwd beestje is dan is het geen paard voor een volwassene.
Dus ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
Heb je enig idee wat voor ras het is of in zit?

Sandra_dee
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 23:48

justkid schreef:
Schofthoogte zegt mij niet zoveel, ik ken kleine quarters die toch gewoon volwassenen dragen, en heel succesvol showen maar wanneer het een ielig gebouwd beestje is dan is het geen paard voor een volwassene.
Dus ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
Heb je enig idee wat voor ras het is of in zit?

lukt niet om een foto bij te voegen van haar,grrr

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:52

Sandra_dee schreef:
justkid schreef:
Schofthoogte zegt mij niet zoveel, ik ken kleine quarters die toch gewoon volwassenen dragen, en heel succesvol showen maar wanneer het een ielig gebouwd beestje is dan is het geen paard voor een volwassene.
Dus ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
Heb je enig idee wat voor ras het is of in zit?

lukt niet om een foto bij te voegen van haar,grrr


Je moet na het uploaden op Bokt niet vergeten op save te drukken, daarna kun je hem zo aanklikken en hier neer zetten. Dat vergat ik in het begin nogal eens :o

Sandra_dee
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 08:04

heb ik gedaan,maar lukt alsnog niet :-/

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: twijfelgeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:15

Als ze lichamelijk niks mankeert en je kan goede begeleiding betalen zou ik het wel doen.
Dat lichamelijk zou ik wel echt goed op letten. Ik had een merrie, welke verkocht was en met 5 jaar werd ingereden, na korte tijd begon ze ook te bokken en eraf te gooien. Heel wat onderzoek geweest, ze is terug gekomen en uiteindelijk erachter gekomen dat ze een hele erge ontsteking had in de nieren, helaas was het toen te laat en is ze op een leeftijd van 7 jaar ingeslapen. Natuurlijk hoeft dat niet met elkaar paard zo heftig te zijn, maar hou ook rekening met dit soort dingen, laat eventueel ook bloedonderzoek doen.