Ik heb mijn paard (en pony) aan huis staan en als ik wil rijden zal ik altijd met de trailer weg moeten. Nu is mijn paard gemakkelijk op de trailer en heeft er ook geen angst voor, maar hij is wel liever lui dan moe en wil niet altijd gemakkelijk de trailer op lopen. Stapt goed mee tot aan de klep. Meteen voor de klep staat ze boem stil en is dan ook niet meer vooruit te krijgen, ze staat dan als een schaap te kijken vastgenageld aan de grond.
Wat wij dan doen is de longeerlijn erbij pakken. Soms gaat ze wel in een keer, soms hoeft ze de longeerlijn maar te zien en gaat ze en soms moeten we de longeerlijn vastmaken en soms zelfs de lijn achter haar langs doen. Eenmaal op de trailer blijft ze mooi staan.
Wat niet helpt is haar erop jagen, dan gaat ze alleen maar in verzet in de zin van steigeren en mij omver trekken. Ook voor brokken loopt ze de trailer niet op.
Nu wil ik binnenkort mijn BE rijbewijs gaan halen zodat ik alleen met de trailer op pad kan. Het laden zal dan echter wel een probleempje gaan worden. Ik wil daarbij niet afhankelijk zijn van andere mensen want het komt vaak genoeg voor dat ik alleen in de bak ben.
Dus nu vraag ik mij af of jullie misschien een idee hebben hoe ik dit aan kan pakken?