Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Ha ik zie dat mijn tip van spuitfles terug in het lijstje , maar je bent het water gedeelte vergeten. Afspuiten met een waterslang is erg belangrijk om aan te leren ivm blessures, of af te spuiten na een training.
Pistasche schreef:Wellicht wijken en achterwaarts voor druk aan de hand? Daarnaast vind ik het ook heel fijn als een paard gepoetst kan worden terwijl hij los in de stal staat zonder dat hij draait. En als de stal open staat dat ze er niet zomaar uitlopen (als je zelf iets wilt pakken bijvoorbeeld). Dat probeer ik ze zsm aan te leren.
Captain schreef:Ik had het prettig gevonden als mijn clydesdale voetjes kon geven..Dat moest ik haar nog leren toen ze 14 was en vond ze doodeng en trapte. Het is met veel geduld en clickertraining gelukt maar dat is toch iets wat ik mijn paard als jong dier als een van de eerste dingen aan zou leren.
Anne_GTI schreef:Waarom met een zweep met een zakje eraan kunnen aaien? Daar zie ik echt de toegevoegde waarde niet van.
Gillbo schreef:Oren aan mogen raken om te verzorgen.
Voorbereiden op een praam vind ik dan weer niet zo nodig
Anne_GTI schreef:Waarom met een zweep met een zakje eraan kunnen aaien? Daar zie ik echt de toegevoegde waarde niet van.
Balou_k schreef:Dat het nooit geleerd heeft sterker te zijn dan jou als mens. (Nooit geleerd heeft zijn kracht tegen jou te gebruiken) Als dat er goed in zit is menig paard fijn.
Koper schreef:Balou_k schreef:Dat het nooit geleerd heeft sterker te zijn dan jou als mens. (Nooit geleerd heeft zijn kracht tegen jou te gebruiken) Als dat er goed in zit is menig paard fijn.
Mijne had dat al geleerd toen ik 'm vond. Dat hij sterker is dus, en hoe hij die kracht moet inzetten. Hij heeft in het verleden te weinig sturing gehad dus is hij toen z'n eigen boontjes maar gaan doppen. En daar kwam ik pas na aankoop achter. Hij weet trouwens niet alleen dat hij sterker is dan ik. Hij weet ook dat hij sterker is dan zes grote kerels.
Hij is mijn eerste paard. En ik heb 'm nu 9 jaar. Na een vrij steile leercurve durf ik wel te stellen dat hij mijn visie op hoe met paarden om te gaan her en der wat bijgesteld heeft. Het resultaat is dat hij in 99% van de gevallen gedwee doet wat ik vraag.
Heleennn schreef:Haha, wij begrijpen mekaar. Om heel kort door de bocht te gaan, ik was vroeger ook alleen maar 'ho, braaf, goed zo' maar dat heb ik inderdaad ook stevig moeten aanpassen aan het karakter van mijn paard. Ze zal nooit iets doen uit angst voor een straf of iets, want ze is er gewoon van overtuigd dat ik toch steeds aan het kortste eind trek als het een strijd wordt. En daar heeft ze gelijk in natuurlijkDus dan moet je inderdaad wat anders gaan verzinnen waardoor ze het voor jou gaat doen en niet gewoon zomaar omdat het moet.