Sinds een paar weken heb ik een jaarling. Zij staat lekker 24/7 buiten in de weide met allemaal verschillende leeftijds genootjes. Ik kom dagelijks langs en doe niet veel met haar, even poetsen of wandelen in de weide en dat vind ze allemaal prima. Ben nooit langer bezig dan 20/30 minuutjes.
Alleen moet ik haar leren om mee de weide uit te komen om haar even over te zetten in een andere weide waar de hoefsmid haar kan behandelen (mag niet bij de andere paarden in de wei).
Zodra ik met haar bij de uitgang kom en ik haar mee wil nemen door het ''overloop'' weidetje (weet even niet hoe je het noemt

Tot 2 keer toe is ze met touw en al met een rotgang (uit paniek) terug gerend de weide in.
Ze snuffelt en haar oren gaan helemaal rechtop en draait wat heen en weer, ik probeer haar te kalmeren met me stem en haar aandacht op mij te richten maar niks werkt.
Ik zou haar normaal gewoon lekker willen laten gaan maar de hoefsmid moet echt binnenkort eens langs komen.. Ik ben bang als ik het weer probeer dat ze altijd angstig blijft , ze is niet te houden 1 flinke ruk en ze is weg .. hebben jullie tips?
Groetjes