Fennadev schreef:Wat krijgt hij voor voer?
Verder klinkt het alsof hij over je heen mag lopen, ik zou hem gewoon eens flink op zijn donder geven als ie niet luistert zodat hij leert dat daar nare consequenties aan vast zitten. Ik zou dit wel eerst eens in een afgesloten ruimte doen, hem eens flink op zijn plek zetten. Want waarschijnlijk wil hij dan weg rennen en dat mag ook. Dan kun je hem gewoon weer pakken als hij gekalmeerd is en het opnieuw proberen met rustig meelopen. En wederom sterk corrigeren als ie je voorbij vliegt. Ik heb zelf twee Shetlanders waarbij ik bij eentje dus erg consequent moet zijn, anders neemt ie een loopje met me.
Hij krijgt echt zijn zin niet met wandelen zweep voor mij en als hij daar langs loopt tik maar het lijkt echt alsof het hem niks doet. In de bak is hij echt lief maar daarbuiten loopt hij over mij heen als hij bijt schopt of weg probeert te rennen krijgt hij een trap hij weet gewoon dat het niet mag hij doet het in de bak ook niet maar ik denk dat hij het buiten de bak zooo leuk vind dat hij alles vergeet. Hij krijgt s’ochtends een wortel en daarna 1/2 uur in de wei dan in de bak met een beetje hooi en s’avonds een handje sportbrok met lijnzaad en best veel hooi. Heb al eens geprobeerd minder te geven maar dan vind ik hem voor een shet al te mager worden (duidelijke schoft dun halsje etc) dus ik weet het niet zo goed