Nu is hij een echte lompe ruin die ook zijn grenzen nog niet goed weet naar andere paarden toe en wanneer er een merrie van zich af trapt, loopt hij een paar seconde erna doodleuk weer naar die merrie toe om haar weer een paar kleine hapjes te verkopen. Alsof hij niet doorheeft dat het genoeg is.
Nu heb ik werkelijk geen idee hoe ik het bijten kan afleren.. ik heb al erg veel geprobeerd. Een schreeuw geven of een schreeuw in combinatie met corrigerende tik, een velletje in zijn nek pakken en deze een beetje omdraaien om zo een terugbijt na te bootsen, het hem in een hoek drijven als 'straf', maar niks helpt. Nu is het vaak dat alleen mijn jas of een halstertouw of iets dergelijks er de dupe van is, maar soms is ook mijn arm helaas een doelwit. Hij bijt niet hard of houdt lang vast, maar de happen zijn erg storend en wanneer het wel een keer raak is ben ik de pineut. Vooral als ik zijn deken af wil doen en de gespen op zijn borst los wil maken probeert hij nog eens mij te grijpen.
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.. want de lol is er snel af als ik constant boos moet worden omdat hij loopt te happen.
Alle tips zijn welkom!!Groetjes

Oftewel: kies 1 aanpak en houd die aan. Net alsof je een verveelde moeder van een puberjoch bent (wat je in feite ook bent) en niet een vriendje die mee gaat in het geklooi. Heeft hij andere ruinen van vergelijkbaar temperament om mee te rausen?

ik ga proberen nog strenger/consequenter te zijn, en anders wel een gedragsdeskundige laten kijken. Maar ondanks dat, meer tips zijn altijd welkom!