Ik zag de posts over het hangen van paarden voorbij komen en ook de gesuggereerde Aussie Tie Ring. Nu heb ik wat filmpjes bekeken en informatie erover opgezocht maar ik snap het nog steeds niet helemaal

De ring zorgt ervoor dat een paard ruimte krijgt om naar achteren te lopen, dat de druk afneemt tov gewoon vastzetten en dat ze beloond worden als ze stoppen met hangen door de druk weg te nemen.
Nu heb ik zelf 2 paarden die hangen. Bij mijn eerste pony was haar dominantie het probleem. Ze zag mij niet als leider, toen dat later wel gebeurde (als gevolg van grondwerk en vlieguren) was vaststaan geen probleem meer. Het andere paard dat er nu nog wel last van heeft, begon uit schrikreactie (het is een heel opvliegend paard) maar misbruikt dat ook en dan wordt het een "zaak van dominantie".
Ik ben aan het overwegen om een Aussie Tie Ring voor haar aan te schaffen, maar wat ik niet snap is hoe ze stopt met hangen. Ze begint namelijk te hangen op de druk achter haar oren, tijdens het hangen raakt ze zo in paniek dat ze "blind" wordt voor haar omgeving. Afgelopen zomer heb ik haar met veel geduld een tijdje zonder hangen vast kunnen zetten, maar bij de beweging van het losmaken van de haken als beloning, ging ze als nog hangen. Ik wil haar geen slechte ervaringen meer geven!! (Ze is niet meer bang van het geluid van de haken en ik mag nu ook aan haar oren zitten en steeds meer druk achter haar oren geven (door met mijn hand erop te drukken/halster en halstertouw in de hand) maar dat is waar ze op gaat hangen). En zij is zeker het paard dat na 5 meter nog steeds hangt...
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mbv de Aussie Tie Ring tot haar doordring dat stilstaan/ naar voren gaan ervoor zorgt dat er geen druk meer is.