vertrouwen jullie je paard 100%

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:10

Ik vertrouw al mijn paarden voldoende om alleen op wandel te gaan op onbekend terrein. Zelf mijn 3 jarige zotte volbloed gaat regelmatige alleen mee

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:16

Nee.
Aangezien mijn Pretletter heel veel humor heeft (vind hij zelf) kan hij soms in een clown veranderen.

Bij alles wat ik doe blijf ik alert.

Hij gaat door het vuur voor me maar toch... nee ik vertrouw hem voor 95%

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:17

het gaat er niet zozeer om dat ik mijn paard vertrouw, de vraag is vertrouwd ze mij... als dat goed is kunnen we alles aan :)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:20

Nee en ja zomer perioden vetrouw ik hem helemaal winterperioden niet door hem heb ik daar zo’n hekel aan gekregen verlang altijd wanneer de klok weer omslaat en weer warmer word.
Want december januari februari ook al staat mijn paard de helle dag op de paddock onder het rijden kan ie in ene weg vliegen met flinke bokken er bij. Ben daar door 1 keer goed gevallen en me stuitje toen gekneusd dat ik hem daar door niet 100% vetrouw.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:35

Mijn ervaring is dat je na ongeveer een half jaar met een paard bezig bent en je een combinatie vormt je deze vertrouwt in bepaalde situaties of niet. Als na het half jaar het vertrouwen er niet is komt het nooit! Ik ben ook helemaal geen heldhaftige ruiter en met het ene paard kan je wel buitenritten doen en met het andere paard niet. Ikzelf houd van makke, bomproeve voorwaartse paarden, maar die zijn schaars! Gelukkig is mijn shet zo eentje

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:40

Ik rijd mijn eigen paard niet en rijd een paard van een ander.
De mijne (blijvende blessure) wandel ik, ondanks dat ze snel bang is vertrouw ik haar 100%. Ze blijft altijd netjes naast me en als ze schrikt komt ze ook weer snel terug naast me. Dit heeft wel erg lang geduurd. Ze had de stempel levensgevaarlijk toen ik haar kocht! Ik denk dat ze nu zo braaf is omdat we elkaar door en door kennen en ze heeft weer vertrouwen terug in mensen.
Ik vertrouw haar alleen nog niet met iemand anders. Aangezien ik al vaker heb gezien dat ze dan heel druk is en niet bij diegene blijft.


Ik rijd ook nog een leuk paardje, die ben ik gaan rijden omdat de eigenaar hem te druk vind, hij wilt de hele tijd hard galopperen, bokt en maakt sprongen. Ondanks dat voel ik me wel veilig op hem, omdat hij gewoon heel voorspelbaar is.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:10

Ik vertrouw haar volledig, maar weet wel dat ze ineens opzij kan springen of vanuit de galop op de noodrem kan gaan wanneer ze iets engs ziet.
Dus hou in rengalop altijd wel stevig dr manen vast.
Als ik dreig te vallen stopt ze wel gelijk en als ik val dan blijft ze bij mij.
Zit iig nooit een kwade bedoeling achter.
Ik rij in de bak soms ook zonder zadel en hoofdstel. Heerlijk is dat.

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:12

Ik vertrouw mijn witte Shetlander voor 200%. Mijn bruine pony voor 80%, die kan nog wel eens jolig zijn :+

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:33

Een paard blijft een vluchtdier.
Mijn 4 jarige is netjes aan de hulpen, mijn rem werkt en mijn stuur werkt. Daar heb ik voldoende vertrouwen in om zo naar t bos of onbekend terrein te gaan.

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:02

Mijn pony vertrouw ik 90%. Hij is eigenlijk bomproef en heeeeel braaf, maar het blijft een paard. Ook hij die eigenlijk nooit ergens van opkijkt verrast me wel eens.

Mijn paard vertrouw ik denk ik voor 70%, hij is heel braaf, maar jong en toch temperamentvol. Ik vertrouw hem genoeg om gewoon relaxt te rijden, maar ik ben wel allert.

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:10

cl@udia schreef:
het gaat er niet zozeer om dat ik mijn paard vertrouw, de vraag is vertrouwd ze mij... als dat goed is kunnen we alles aan :)

_/-\o_

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:23

Ik vertrouw mijn bijrijdpaard niet voor 100%. Ik ben gek op haar en zou haar voor geen goud missen, maar het is wel een paard met karakter. Zeker in het begin had ik het wel eens moeilijk met haar. Inmiddels kan ik zeggen, doe eens niet zo raar, niks aan de hand. Ze wil nog wel eens omhoog komen dus heb inmiddels geleerd dat doorrijden en doen alsof er niks aan de hand is de oplossing is, maar voor 100% vertrouwen doe ik niet. Laten we zeggen dat we nu op 80% zitten. Vandaag ook weer een momentje gehad met haar. Wilde iets te lang doorpakken in iets dat ze moeilijk vind en dit laat ze weten door langzamer te gaan lopen (kom op, nog 1 keer en dan doen we wat anders), helaas een signaal gemist en mevrouw stond stil en kwam omhoog. Inmiddels kan ik me daar niks van aan trekken, en doorrijden.

Op de grond kan ik lezen en schrijven met haar, en vertrouw ik haar 100%, aan de hand kan ze nog wel eens drammerig zijn, haar zin doordrammen. Daarvan ben ik niet meer onder de indruk, even stil zetten en mn stem verheffen en ze is weer een engeltje.

Na een eerdere ervaring met ander paard is mijn vertrouwen gewoon wat minder en dit heb ik met haar echt moeten opbouwen. Word steeds een beetje beter en ik ben gek op haar.

Vind het vertrouwen dan nog niet het belangrijkste, vind het belangrijker dat er een klik is tussen mij en het paard (en in mijn geval de eigenaresse). Ze is een echte knuffelaar, en reageert op iedereen die binnenkomt, maar mensen die dagelijks met haar bezig zijn houd ze in de gaten en reageert ze heel anders op haha.

Vertrouwen is dus niet 100% maar word steeds een beetje meer! :j

Cas_nova
Berichten: 14
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:26

Nee absoluut niet, geen enkel paard.... ik ben altijd op mijn hoede zowel tijdens het rijden als gewoon op stal.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:02

Ik vertrouw mijn paardjes 100% maar ik zou nooit in m'n uppie het bos in gaan oid. Ik ken mijn paarden goed genoeg om te weten dat ze nooit opzettelijk iets zouden flikken, en het zijn ook geen renners of bokkers als ze schrikken (alhoewel dat altijd een mogelijkheid is, weet ik dat het niet snel zal gebeuren). Maar toch vind ik het link om alleen te gaan. Stel er gebeurt dan iets, vertrouw ik juist mezelf minder dat ik goed reageer op de situatie of weet wat ik moet doen. Het hoeft namelijk ook niet altijd aan je paard te liggen. Kan zo zijn dat je net de verkeerde loslopende hond tegenkomt die je paard ineens grijpt, of je paard struikelt en valt verkeerd. In zo'n situatie zou ik echt niet weten wat ik moet doen dus dan is het wel behoorlijk eng als je alleen bent. Ik heb dus altijd wel iemand bij me als ik buiten ga rijden of op vreemd terrein.

Maar áls er dan ook iemand bij is, heb ik er ook absoluut geen moeite mee om er zo zonder zadel en bitloos op te klimmen en mee weg te rijden :P

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:09

Misschien is de vraag ook wel, vertrouw je jezelf. Stel je paard schrikt wel, kun jij daar dan naar handelen?
Vind jij het spannend om naar een vreemde locatie te gaan? Dit speelt ook weer door op je paard.

Omdenken..

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:24

Mando schreef:
Nee.
Aangezien mijn Pretletter heel veel humor heeft (vind hij zelf) kan hij soms in een clown veranderen.

Bij alles wat ik doe blijf ik alert.

Hij gaat door het vuur voor me maar toch... nee ik vertrouw hem voor 95%

Dat had ik kunnen schrijven :j
Het is en blijft een paard met een eigen mening :j

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:24

Afbeelding

Frenchcore

Berichten: 35
Geregistreerd: 05-12-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:19

Ik vertrouw mijn VZpaard voor 100% ze is erg koel in der koppie als ik met haar op drukkere plekken loop oa veel verkeer, veel mensen stapt ze vrolijk verder oortjes naar voren aandacht vragen aan vreemde mensen voor eten :+

Jorex

Berichten: 9965
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:50

Ik vertrouw Alex echt wel voor 100% al heeft die ook een pretletter hoofd erop zitten soms, maar het scheelt dat ik maar 1 keer zijn naam hoef te zeggen met de juiste intonatie en hij is meteen weer bij de les :Y)

Jorie ben ik nog niet genoeg mee bezig geweest. Die heb ik inmiddels wel weer dik 2 jaar (time flies when you're growing up) en ik zie en merk dat nu ik hem vaker in handen heb dat hij mij wel steeds meer begint te benaderen en te vertrouwen. Dus ik denk dat we nu rond de 75% vertrouwen zitten.

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:35

Ik vertrouw mijn pony 100%. Ze zal nooit zomaar wegrennen, echt nooit of zomaar schrikken. Ik kan haar van top teen. Ik weet waarvan ze zou kunnen schrikken en dan weet ik ook wanneer ik het kan verwachten. Ik zou op onbekend terrein haar volledig kunnen vertrouwen. Ik ben heel blij dat ik haar zo goed kan vertrouwen.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:54

100% vertrouwen en geen stap verkeerd zetten dan moet je een hobbelpaard nemen.

Ik vertrouw mijn paard ruim voldoende om overal van te genieten. Thuis kan ik de kleinste kinderen op hem zetten maar op vreemd terrein heb ik (zeker in het begin) mijn handen vol, puur omdat hij het zo leuk vind dat hij flink pittig wordt.
Ik ken hem door en door en weet wat hij doet, ook wanneer hij druk of schrikkerig is.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:11

Geen enkel paard is 100 % te vertrouwen.
Dat geldt ook voor honden bijvoorbeeld.
Het gaat erom hoe jouw instelling is tegenover je paard. Er kan altijd iets gebeuren.
Ik heb mijn (vrij snel zenuwachtige en hete) paard altijd juist overal mee naar toe genomen om haar betrouwbaarder te maken. Ze heeft nu zoveel gezien en mee gemaakt dat ze veel rustiger en stabieler is geworden door de jaren heen. Juist gewoon meenemen op vakantie, trektocht, wedstrijden etc. Ik zou daarna werken aan jouw eigen angst en zelfvertrouwen op het paard. Paarden spiegelen onze onzekerheid enorm en gedragen zich dan juist hoe jij het niet wil.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:30

Ik vertrouw beide niet voor 100% zeker mijn volbloed niet die tot 9 jaar op de renbaan heeft gelopen. Wel neeem ik ze alleen mee in de trailer. Ze laden zelf dus ik kan het ook alleen. Ik ga naar les of naar de rijvereniging of zwemmen in het meer. Buitenritten doe ik niet met de trailer ondat ik op een 3000ha boerderij woon en dus voldoende ruimte heb om buiten te rijden. Ook laat ik de volbloed wel eens vol uit rennen. Altijd ben ik me bewust van mijn kunnen als ik het niet vertrouw doe ik het niet.

Kabayo

Berichten: 14043
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: vertrouwen jullie je paard 100%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:24

Nee
Mijn paard schopt soms en bijt. Heb haar nu 1 jaar. Ze is 2.5 jaar. We moesten van een hele lange weg komen en ben al super blij met wat wij bereikt hebben

Heb van iemand gehoord, als je je paard gaat vertrouwen is het het juiste recept voor ongelukken. Altijd alert blijven, ook al denk je te weten wat ie doet

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:07

Ik vertrouw mijn beide paarden voor 200%

Mijn merrie heb ik vanaf 10 maanden jong en ik kan met haar lezen en schrijven. Ze is super duidelijk in wat ze wel wilt en samen kunnen we de wereld aan. Erop of ernaast maakt niet uit. ;) ik ben met haar gaan rijden naar een zware revalidatie waarvan ik wist dat het een traject van vallen (letterlijk van haar kant) en opstaan zou worden. Uiteraard in goed overleg met de artsen. Mensen verklaarde mij voor gek, maar ik vertrouw haar 200% en voelde alles aankomen en heb me nooit niet veilig gevoeld en nu is onze band nog sterker geworden ;)

Mijn ruin heb ik vanaf 9jaar en ken hem een jaar langer, ja hij heeft zijn momenten, maar hij is nooit oneerlijk en heeft altijd zijn redenen, als je naar hem luistert weet je waarom en kun je het voorkomen. Enkel aan de hand is hij soms beetje pittig, vooral als hij stout gewees is en bij voorbaat al bang is dat je boos word. (klein zieltje) dus op echt vreemd terrein zit ik er liever op als er wat gebeurt, maar ook hem vertrouw ik zeker voor 200%!