Mijn verzorgpony staat op dit moment bij ons thuis, hier staat hij nu ongeveer zes maanden. Als hij in zijn wei staat (waar hij altijd staat
) dan ziet hij aan de overkant van onze oprit de paarden staan van het pension van onze buren, maar deze paarden komen door de natte niet meer buiten... nu heb ik het gevoel dat Kasper wel erg eenzaam is... bij zijn eigenaars staat hij ook alleen. Deze mensen hebben wel nog negen andere paarden, dus Kasper is niet altijd alleen. Maar toch...Maar hier gaat mijn vraag niet expliciet over.
Ik zou graag eens met de eigenaars om de tafel zitten om te praten over een eventueel maatje voor Kasper. Aangezien hij niet mijn pony is kan ik hier natuurlijk niet alleen over beslissen
. De reden dat ik dit op bokt plaats is omdat ik me afvraag of het eigenlijk mogelijk is om een hengst samen te zetten?
Kasper is een 4/5 jarige minihengst. Het is zeker niet de bedoeling om te fokken!
Is het dan beter om een ruin bij hem te zetten of een andere hengst? we willen natuurlijk niet voortdurend ruzie... maar Kasper is nogal dominant, is dat dan niet jammer als daar een onderdanige ruin bijkomt? En wordt hij dan niet dominanter naar ons toe? Zijn ego is namelijk al énorm
Veel vragen dus
Ik hoop dat iemand mij wat meer uitleg kan geven! Ik weet gewoon graag waar ik aan begin voor ik de eigenaars hiermee lastig val

Alvast bedankt!
. Hij is niet gecastreerd omdat de eigenaars hem rustig vinden en het nooit nodig was om hem te castreren. Hij is opgevangen door hen. We zijn idd ook van plan om hier over te praten met zijn eigenaars